اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای نخستین بار در دنیا

تولید مقوای دوبلکس در اصفهان به صورت صنعت گردشی درآمد

خبرگزاری فارس: یک فعال اقتصادی در اصفهان گفت: برای نخستین بار در دنیا موفق به تولید مقوای دوبلکس به صورت صنعت گردشی در اصفهان شدیم.

تولید مقوای دوبلکس در اصفهان به صورت صنعت گردشی درآمد

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، محمود کیخسروی ظهر امروز در جریان بازدید معاون وزیر اقتصاد و امور دارایی از بزرگ‌ترین کارخانه خمیر و کاغذ دوبلکس خاورمیانه، اظهار داشت: صنعت کاغذ دوبلکس یک صنعت پیچیده‌ای است که  این فناوری تنها در شش کشور در جهان وجود دارد.

وی بیان داشت: هم‌اکنون ایران با وجود تمامی تحریم‌ها و سنگ‌اندازی دشمنان در اقتصاد کشور  توانسته به این فناوری دست پیدا کند و به این طریق نیاز خمیر و کاغذ دوبلکس مورد نیاز بسته‌بندی کشور را به طور کامل برطرف کند.

این فعال اقتصادی افزود: برای راه‌اندازی خط نخست این محصول 250 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری صورت گرفته و سرمایه‌گذاری بدون استفاده از کمک‌های دولت صورت گرفته که این امر 150 میلیون دلار در سال ارز آوری برای کشور دارد.

وی تصریح کرد: فاز اول تولید انواع مقوای دوبلکس پشت خط خاکستری با 100 هزار تن در سال برنامه‌ریزی شده است که طرح ذکر شده  در راستای رفع نیاز کشور است.

وی در پاسخ به این سوال که با  توجه به افزایش نرخ حامل‌های انرژی آیا بسته‌های حمایتی از سوی دولت دریافت شده است، گفت: تاکنون هیچ بسته حمایتی به ما اختصاص نیافته و به این دلیل 11 میلیارد تومان در سال گذشته خسارت دیده‌ایم.

وی به سوال معاون وزیر اقتصاد و امور دارایی کشور که از وی پرسید، با وجود این صنعت چه میزان در مصرف انرژی صرفه‌جویی می‌شود، تاکید کرد: در تمامی دنیا تولید دوبلکس به صورت یک صنعت باز است که آب مورد نیاز آن از سویی وارد و از سوی دیگر خارج می‌شود در حالی که ما توانسته‌ایم برای نخستین بار در دنیا صنعت دوبلکس را به صورت گردشی  درآورده و به این ترتیب 50 درصد در مصرف آب صرفه‌جویی کنیم. 

کیخسروی با اشاره به اینکه میزان مصرف آب مورد نیاز برای تولید کاغذهای دوبلکس 5 هزار متر مکعب در شبانه‌روز است، بیان داشت: با استفاده از دانش داخل و تجهیزات موجود در کشور توانسته‌ایم 50 درصد از آب خروجی مورد نیاز برای تولید مقوای دوبلکس را بازگردان کنیم.

وی اضافه کرد: همچنین تمامی موتورهای خط تولید از DC به AC تبدیل کرده‌ایم و به این ترتیب توانسته‌ایم میزان قابل توجهی از مصرف برق خود را کاهش دهیم.

مدیرعامل شرکت صنایع خمیر و کاغذ اترک از معاون وزیر اقتصاد خواست تا به ازای رفع نیاز واردات کشور به این محصول، دولت نیز  تعرفه‌های حمایتی خود را به این شرکت تقدیم کند.

انتهای پیام/خ۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول