اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت دهه مبارک فجر صورت می‌گیرد

افتتاح 3 تصفیه‌خانه در شهرک‌های صنعتی فارس

خبرگزاری فارس: معاون عمران و محیط زیست شرکت شهرک‌های صنعتی فارس از بهره‌برداری از سه تصفیه‌خانه فاضلاب در شهرک‌های صنعتی فارس به مناسبت دهه مبارک فجر خبر داد.

افتتاح 3 تصفیه‌خانه در شهرک‌های صنعتی فارس

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، مهران خاکساری بعد از ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان اینکه با بهره‌برداری از تصفیه‌خانه‌های فاضلاب شهرک‌های صنعتی ارسنجان، فتح آباد مرودشت و سپیدان در مجموع ظرفیت تصفیه روزانه حدود 600 متر مکعب فاضلاب صنعتی به وجود می‌آید اظهار داشت: پساب حاصله از فرآیند تصفیه فاضلاب در مصارف کشاورزی و آبیاری فضای سبز قابل استفاده می‌شود.

وی اعتبار هزینه شده برای اجرای این طرح‌ها را در مجموع بالغ بر 30 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: سیستم تصفیه‌خانه فاضلاب شهرک‌های صنعتی فتح‌آباد مرودشت و ارسنجان دارای فرآیند بیولوژیکی هوای گسترده و UAFB و سیستم تصفیه‌خانه فاضلاب شهرک صنعتی ملوسجان دارای فرآیند هوادهی گسترده و UAFB و IFASاست.

معاون عمران و محیط زیست شرکت شهرک‌های صنعتی فارس اضافه کرد: در تصفیه‌خانه‌های مرودشت و ارسنجان با استفاده از سیستم‌های ترکیبی نوین شامل استفاده همزمان از فرایند زیستی بی‌هوازی بستر ثابت با جریان رو به بالا و همچنین روش هوازی هوادهی گسترده که از سیستم‌های ترکیبی نوین محسوب می‌شود آلودگی‌های ناشی از فعالیت صنعت در فاضلاب‌های صنعتی حذف می‌شود.

خاکساری تصریح کرد: در تصفیه‌خانه فاضلاب شهرک صنعتی ملوسجان از سیستم ترکیب هوادهی گسترده و روش بی‌هوازی بستر لجن استفاده شده که باعث افزایش چشمگیر تصفیه فاضلاب صنعتی و رسیدن به استانداردهای مدون می‌شود.

وی تصریح کرد: در این تصفیه‌خانه‌ها با توجه به استفاده از دستگاه‌های کنترل مرکزی PLC، امکان پایش و کنترل تمام تجهیزات به طور دستی و اتوماتیک توسط اپراتور وجود دارد. خاکساری اضافه کرد: بهره‌برداری همزمان از سه تصفیه‌خانه کاری بی‌سابقه و جهادی در سال جهاد اقتصادی بوده که با توجه به وجود تحریم‌ها این مهم با تلاش نیروهای متخصص شرکت شهرک‌های صنعتی فارس محقق شده است.

وی همچنین از بهره‌برداری از 16 طرح عمرانی و زیرساختی دیگر با اعتباری بالغ بر 58 میلیارد ریال در دیگر شهرک‌ها و نواحی صنعتی این استان خبر داد.

انتهای پیام/ی20

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول