اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر بنیاد بیماری‌های نادر آذربایجان غربی:

بیماران نادر نیازمند حمایت روحی هستند

خبرگزاری فارس: دبیر بنیاد بیماری‌های نادر آذربایجان غربی گفت: بیماران نادر به حمایت‌های روحی نیاز جدی دارند.

بیماران نادر نیازمند حمایت روحی هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه علی حمزه‌زاده ظهر امروز در آیین امضای تفاهم‌نامه بین دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی و بنیاد بیماری‌های نادر اظهار داشت: با توجه به اینکه درمان قطعی برای این قبیل بیماری‌ها وجود ندارد همه داروها و مراحل درمانی و خدمات پزشکی با هدف کنترل روند پیشگیری انجام می‌گیرد باید به مبحث پشتیبانی روانی از مبتلایان پرداخته شود.

وی لازمه پشتیبانی روانی از بیماران اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی مبتلایان و خانواده‌ها دانست و گفت: باید با برپایی کارگاه‌های آموزشی این بینش و بصیرت در بیماران ایجاد شود به عنوان یک شهروند می‌توانند در فعالیت‌های اجتماعی، فرهنگی و  علمی شرکت کنند همچنین نیازمند ترحم و توجه دیگران نیستند از طرف دیگر باید این اطلاعات به اطرافیان آنها داده شود با توجه به شرایط ویژه جسمی و روحی به مراقبت احتیاج دارند.

این مسئول یکی از مهم‌ترین مسائل در حمایت از بیماران تامین دارو عنوان کرد و گفت: در سراسر جهان شرکت‌های داروسازی به تولید داروی این بیماران گرایش چندانی ندارند زیرا به دلیل کم بودن مشتری فعالیت در این عرصه چندان سودآور نیست به همین دلیل داروها گران‌قیمت و کم‌یاب هستند پس می‌طلبد حمایت‌های لازم در زمینه تامین دارو هم از این افراد به عمل آید.

حمزه‌زاده یکی دیگر از چالش‌های این عرصه بالا بودن هزینه تشخیص دانست و گفت: با توجه به اینکه منشاء این بیماری ژنتیکی است پس مراحل تشخیص بسیار پیچیده و پرهزینه است باید در راستای کم کردن مشکلات این عرصه هم فعالیت‌های گسترده صورت بگیرد تا از مشکلات مراحل تشخیص کاسته شود.

این مسئول بر لزوم تولید علم تاکید کرد و اظهار داشت: با توجه به اینکه دامنه پراکندگی این بیماری‌ها وسیع بوده و از هر نوع بیماری در هر کشور تعداد اندکی وجود دارد جمع‌آوری اطلاعات علمی و داده‌های مورد نیاز در این عرصه مشکل است ولی اهتمام جدی برای توسعه سطح دانش و انجام فعالیت‌های پژوهشی آغاز شده است که انتظار می‌رود نتایج خوبی هم در برداشته باشد.

انتهای پیام/غ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول