اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش همدان:

توجه به قرآن در خانواده‌ها مدنظر باشد

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان گفت: هر چقدر به قرآن در حوزه خانواده و اجتماع بها داده شود توفیقات در این زمینه بیشتر می‌شود.

توجه به قرآن در خانواده‌ها مدنظر باشد

به گزارش خبر گزاری فارس از همدان عباس حسنی محتشم پیش از ظهر امروز در همایش یک روزه مدیران و مدرسان مدارس قرآن استان همدان با موضوع چگونگی برگزاری ترم دوم و رعایت ضوابط مربوط به این مدارس اظهار داشت: اهمیتی که قرآن در حوزه تاثیرگذاری در خانواده و اجتماع دارد هر چقدر بها داده شود توفیقات در آن زمینه بیشتر می‌شود.

وی بیان داشت: امروز در 80 شهر کانادا و آمریکا تظاهرات شده علیه سردمداران امریکا مبنی بر این که تهدید علیه ایران را بر نمی‌تابیم و ایران در حوزه توانمندی و کارآمدی و ایجاد باور در بین ملت‌های مختلف دنیا نقش عظیمی دارد و این الگو را قطعاً از قرآن گرفته است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان تصریح کرد: امروز به صورت معجزه‌گونه به لحاظ توانمندی سیاسی توانستیم تفکر انقلاب اسلامی ایران را به دیگران انتقال بدهیم.

وی ابراز داشت: کشور ایران یک روز با دست خالی شروع کرد اما امروز با امید به وعده خدا به دستاوردهای اطلاعاتی یا نفوذ در فضا دست یافته و در تمام حوزه‌ها موفق عمل می‌کند.

حسنی محتشم افزود: قرآن کریم به عنوان کتاب خدا و آیین زندگی مردم بذر این امکان را در باور مسلمانان کاشت و ما امروز ثمره آن را با تاریخ قطور دین مبین اسلام درو می‌کنیم.

مدیر کل آموزش و پرورش استان همدان خاطرنشان کرد: اگر در باب علم نیز چالش‌هایی در پیش رویمان باشد می‌توانیم با مراجعه به قرآن آن را حل کنیم و هدف قرآن نیز همین است یعنی بیداری مردم و بشریت در برابر جهل و گمراهی و حالا این قرآن در مدارس اساس کار شده است.

وی عنوان کرد: آموزش و پرورش 2 میلیون نفر از 10 میلیون نفری را که حضرت آقا فرمودند در زمینه قرآن تربیت کنیم را در کشور پوشش داده است و این تعداد امروز هم بیشتر شده تا جایی که استان همدان در مرز 60 هزار نفر از بین دانش‌آموزان و فرهنگیان را زیر پوشش قرآن گرفته است.

حسنی محتشم اذعان کرد: در گذشته قرآن در آموزش و پرورش غریب و ناآشنا بود اما امروز به برکت قرآن و لطف خدا سفره‌ای گسترده شده که همه ما باید در حد توان از آن استفاده کنیم که همین قرآن ما را بازخواست خواهد کرد که آیا آن طور که باید از آن برای آموزش فرزندان این مرز و بوم استفاده کردیم.

مدیرکل  آموزش و پرورش استان همدان عنوان کرد: با تأکید بر مضامین قرآن نیز تحول را در کل سیستم آموزش و پرورش آغاز کردیم که در این سیستم میزان معنویت دانش آموزان را بالا ببریم.

وی بیان داشت: ما باید اعتقاد داشته باشیم که تمام پیروزی‌هایی چه در عرصه داخلی و چه در عرصه بین‌المللی همه از قرآن است پس باید برای عظمت قرآن کوشا باشیم و نگران اعتبار برای اجرای طرح‌های قرآنی نباشید شما تلاش کنید اعتبار برای قرآن هست و جای هیچ نوع نگرانی در این مورد وجود ندارد.

حسنی محتشم گفت: سال گذشته 227 مدرسه قرآنی در استان وجود داشت که این تعداد امسال به 300 مدرسه قرآنی رسیده است.

وی گفت: ما قبلاً کمبود فضای آموزشی داشتیم اما در حال حاضر با وجود مدارس قرآنی دیگر مشکلی برای اجرای طرح‌های قرآنی وجود ندارد.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول