اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارشناس قرآن آموزش و پرورش فارس خبر داد

نام‌نویسی 166 هزار دانش‌آموز فارس برای حفظ قرآن

خبرگزاری فارس: کارشناس قرآن آموزش و پرورش فارس گفت: بیش از 166 هزار دانش‌آموز استان فارس برای حفظ قرآن در طرح نهضت ملی حفظ قرآن ثبت‌نام کردند.

نام‌نویسی 166 هزار دانش‌آموز فارس برای حفظ قرآن

 

کاظم باقری امروز در حاشیه گردهمایی طرح نهضت ملی حفظ قرآن در شیراز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شیراز اظهار داشت: حدود 663 مدرسه قرآنی در فارس فعال است که از این تعداد 130 مدرسه در شیراز مستقر است ضمن اینکه آمار ذکر شده در طول برنامه پنج ساله چند برابر می‌شود.

کارشناس قرآن آموزش و پرورش فارس با اشاره به تعداد ثبت‌نام کنندگان در طرح نهضت ملی حفظ قرآن در سطح کشور افزود: در سطح کشور بیش از 2 میلیون و 353 هزار نفر به منظور شرکت در طرح نهضت ملی حفظ قرآن ثبت‌نام کرده‌اند که سهم فارس از این تعداد 166 هزار و 440 نفر است.

وی با بیان اینکه حدود 22 درصد از کل دانش‌آموزان در مدارس قرآنی این استان ثبت‌نام کرده‌اند از افزایش این آمار خبر داد و گفت: آزمون این طرح در اردیبهشت ماه سال 91 برگزار می‌شود.

به گفته باقری تعداد دانش آموزان فارس 755 هزار و 839 نفر است که 22 درصد آنها برای دوره‌های آموزشی حفظ قرآن نام‌نویسی کرده‌اند.

وی در ادامه با اشاره به مطالبات مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت 10 میلیون حافظ قرآن کریم در کشور، بیان کرد: آموزش و پرورش در اجرای طرح نهضت ملی حفظ قرآن کریم از تمام سازمان‌ها و نهادها جلوتر است.

باقری با بیان اینکه آموزش و پرورش نخستین وزارت‌خانه و نهادی است که در زمینه اجرای طرح نهضت ملی حفظ قرآن اقدامات عملی انجام داده است، گفت: تمام اقدامات لازم برای اجرای این طرح از جمله تهیه محتوا و منابع، تهیه‌ شیوه‌نامه، تهیه بخش‌نامه و ابلاغ آن به استان‌ها، آماده‌سازی مربیان برای اجرای طرح در آموزش و پرورش انجام شده است.

این کارشناس قرآنی در ادامه افزود: با آغاز اجرای طرح نهضت ملی حفظ قرآن کریم اهدافی از جمله، ایجاد شرایط مناسب برای تبلیغ و ترویج حفظ قرآن کریم، تلاش در راستای فرهنگ‌سازی مناسب در امر حفظ قرآن، ایجاد رغبت و رقابت سالم و سازنده برای تحقق اهداف پیش‌بینی شده، توانایی تدبر در آیات شریفه، حفظ آیات و سوره‌های قرآن کریم و توانایی بهره‌گیری از قرآن در میان دانش‌آموزان، معلمان و اقشار مختلف جامعه دنبال می‌شود.

وی در پایان با اشاره به ضرورت اجرای طرح نهضت ملی حفظ قرآن کریم ادامه داد: رغبت و میل به حفظ و فهم مفاهیم، معانی و اهداف تربیت قرآن کریم، تمایل روزافزون و مداوم نسبت به استمرار و حفظ قرآن کریم، احساس شأنیت و هویت اجتماعی مرتبط با حفظ قرآن، ترویج معارف قرآن کریم و... از جمله اهداف رفتاری است که با اجرای این طرح دنبال می‌شود و تلاش داریم تا پس از اجرای این طرح، اهداف رفتاری آن را در میان گروه هدف خود مشاهده کنیم.

به گزارش فارس، گردهمایی مدیران مدارس قرآنی استان فارس با عنوان طرح نهضت ملی حفظ قرآن به مدت یک روز در شیراز برگزار شد.

انتهای پیام/غ10/گ2000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول