اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بخشدار ارم خبر داد

اجرای 11 طرح هادی روستایی در تنگ‌ارم دشتستان

خبرگزاری فارس: بخشدار ارم از اجرای 11 طرح هادی روستایی در تنگ‌ارم دشتستان خبر داد.

اجرای 11 طرح هادی روستایی در تنگ‌ارم دشتستان

حسین هاشم‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در دشتستان با تبریک به مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامی اظهار داشت: دهه فجر نقطه عطف تاریخ ایران اسلامی است و باید هرساله به بهترین نحو در راستای بزرگداشت این ایام سرنوشت‌ساز تاریخ انقلاب اسلامی ایران تلاش کنیم.

وی به شکل‌گیری بیداری اسلامی در کشورهای منطقه اشاره کرد و افزود: امروز شاهد آن هستیم که ملل عدالتخواه و آزادی‌خواه در سراسر جهان با الگوبرداری از انقلاب اسلامی ملت ایران با مستکبرین و زورگویان به مقابله می‌پردازند و در مقابل آنها ایستادگی می‌کنند.

هاشم‌زاده خاطرنشان کرد: تمامی بیداری‌های اسلامی در دنیا با همان شعارها و آرمان‌های حضرت امام (ره) و با همان استراتژی نظام اسلامی یکی پس از دیگری مردم کشورهای مختلف  بر حاکمان خود چیره می‌شوند.

بخشدار ارم اذعان داشت: در دهه فجر انقلاب اسلامی شاهد کلنگ‌زنی، افتتاح و آغاز 17 پروژه عمرانی در بخش ارم بوده‌ایم که اجرای آنها تاثیر بسزایی در افزایش سطح رفاهی مردم این بخش دارد.

هاشم‌زاده به کثرت طرح‌های عمران روستایی در این بخش اشاره کرد و گفت: عمران و آبادانی روستاها یکی از اقدامات ارزنده دولت‌های عدالت‌محور نهم و دهم بود که در بخش ارم عمران روستایی به نحو احسن اجرا شده است.

وی در همین راستا افزود:‌ در دهه فجر انقلاب اسلامی شاهد افتتاح و آغاز عملیات اجرایی 11 طرح هادی روستایی با اعتباری بالغ بر 7 میلیارد ریال بوده‌ایم.

این مسئول از آغاز عملیات اجرایی ساخت مرکز بهداشت در بخش ارم خبر داد و اضافه کرد: ساخت این فضاهای بهداشتی باعث بهبود شاخص‌های بهداشتی در این بخش می‌شود و رضایت و خوشحالی مردم را به دنبال خواهد داشت.

بخشدار ارم بیان داشت: عملیان اجرایی این مراکز بهداشتی در روستاهای تنگ‌درکش و رونی با مجموع مساحت 400 متر مربع و زیربنای 400 متر مربع و مجموع اعتبار 800میلیون ریال آغاز شده است.

هاشم‌زاده در همین راستا تاکید کرد: یکی از مهم‌ترین پروژه‌هایی که در دهه فجر انقلاب اسلامی در بخش ارم شاهد افتتاح و بهره‌برداری از آن بوده‌ایم بهره‌برداری از مرکز بهداشتی درمانی روستای دهرود سفلی بوده که باعث خوشحالی و مسرت دوچندان مردم این روستا شده است.

وی گفت: این مرکز در زمینی به مساحت شش هزار و 318 مترمربع با زیربنای 432 مترمربع و اعتبار بالغ بر 3.5 میلیارد ریال ازمحل اعتبارات استانی و 2 درصد نفت احداث شده است.

بخشدار ارم بیان داشت: این مرکز دارای بخش‌های مختلف همچون تزریقات، پانسمان، بستری، بهداشت فردی و محیط و داروخانه است و می‌تواند نیازهای بهداشتی مردم این روستا را تا حد زیادی مرتفع سازد.

هاشم‌زاده ادامه داد: بهره‌برداری از روکش آسفالت محور نمازگاه- تنگ ارم و واریانت یک تنگ ارم به طول پنج هزار و پانصد متر و با اعتبار بالغ بر 4 میلیارد ریال از پروژه‌های مهم این بخش است که مسیر ورودی به مرکز بخش ارم و روستاهای همجوار را تسهیل و روان می‌کند.

وی کشاورزی را یکی از مهم‌ترین مشاغل مردم بخش ارم دانست و اذعان داشت: بهره‌برداری و افتتاح کانال‌های آبیاری عمومی رودفاریاب با حجم کاری سه هزار و 800 متر و اعتبار بالغ بر 1.4 میلیارد ریال از پروژه‌های مهم بخش ارم می‌باشد که در بهبود وضعیت کشاورزی منطقه تاثیر بسزایی می‌گذارد.

بخشدار ارم خاطرنشان کرد: با افتتاح این طرح 85 هکتار از اراضی و 42 نفر کشاورز از مزایای آن برخوردار شده‌اند و وضعیت مطلوبی برای ایشان بوجود آمده است.

انتهای پیام/ش10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول