اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی مراسمی

سه پروژه آموزشی در شوش به بهره‌برداری رسید

خبرگزاری فارس: طی مراسمی با حضور فرماندار شوش سه پروژه آموزشی در این شهرستان به بهره‌برداری رسید و در اختیار عموم قرار گرفت.

سه پروژه آموزشی در شوش به بهره‌برداری رسید

به گزارش خبرگزاری فارس از شوش، فرماندار این شهرستان پیش از ظهر امروز در این مراسم اظهار داشت: این سه پروژه از جمله پروژه‌های بزرگ شهرستان در دهه مبارک فجر است که در شرایط کنونی به بهره ‌برداری رسیده است.

عبدالرضا سعیدی‌نیا افزود: این سه پروژه جمعاً دارای 18 کلاس درس در این شهرستان هستند که با اعتبارات استانی ساخته شده‌اند.

وی تاکید کرد: در این‌باره اداره‌کل نوسازی مدارس در سطح شهرستان تلاش بسیار زیادی به کار گرفته است و امروز شاهد به نتیجه رسیدن این تلاش هستیم.

وی درباره اعتبار هزینه شده در این پروژه‌ها خاطرنشان کرد: در این سه پروژه بیش از 21 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

سعیدی‌نیا با اشاره زیربنای در نظر گرفته شده برای این پروژه‌ها تأکید کرد: این پروژه‌ها با بیش از 4 هزار مترمربع زیربنا ساخته شده‌اند.

وی با اشاره به پروژه‌های دهه مبارک فجر در شهرستان شوش افزود: در دهه مبارک فجر در سطح شهرستان شوش بیش از 30 پروژه با اعتباری بالغ بر 50 میلیارد ریال به بهره‌برداری می‌رسد که نشان از اوج خدمت‌رسانی به مردم است.

وی با اشاره به نوع این پروژه‌ها در این شهرستان افزود: این پروژه‌ها در زمینه‌های راه‌سازی، آموزشی، صنعتی، عمران شهری، اشتغال‌زایی و کشاورزی است.

این مقام مسئول با اشاره به میزان اشتغال‌زایی این پروژه‌ها تاکید کرد: این پروژه‌ها به صورت مستقیم و غیر مستقیم 300 نفر را مشغول به کار می‌کنند.

سعیدی‌نیا با اشاره به برنامه‌ریزی انجام شده برای دهه مبارک فجر در این شهرستان خاطرنشان کرد: در دهه مبارک فجر در شهرستان شوش بیش از 300 برنامه‌ فرهنگی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به شرایط کنونی شهرستان شوش تأکید کرد: در سال‌جاری مالی در شهرستان شوش بیش از 335 میلیارد و 263 میلیون و 600 هزار ریال اعتبار اختصاص یافته است.

وی با اشاره به محل این اعتبار‌ها افزود: این اعتبار‌ها از محل‌های توسعه، تملک‌ دارایی‌ها و فرهنگی بوده است که همگی در پروژه‌های شهرستان تقسیم شده است.

سعیدی‌نیا با اشاره به برخی از این پروژه‌ها خاطرنشان کرد: این اعتبارات در پروژه‌هایی هم‌چون میراث فرهنگی، نوسازی مدارس، دانشگاه پیام‌نور، راه و ترابری، جهاد کشاورزی و عمران شهری تقسیم شده است.

وی با اشاره به تعداد این پروژه‌ها تاکید کرد: این اعتبار در بیش از 228 پروژه در سطح شهرستان شوش تقسیم شده است که در مقایسه به سال قبل دارای رشد قابل توجهی است.

رئیس شورای اداری شهرستان شوش افزود: در سال‌جاری بیش از 16 طرح به‌سازی روستاهای این شهرستان در دستور کار قرار گرفته است که اجرای این پروژه‌ها بیش از 24 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد و همه این اعتبار تأمین شده است.

وی تأکید کرد: اجرای این طرح‌ها شامل احداث جوی و جدول و زیرسازی و آسفالت معابر روستاهای است که می‌تواند در زیباسازی محل روستاهای شهرستان شوش تاثیر بسزایی داشته باشد.

سعیدی‌نیا تأکید کرد: در شرایط کنونی بیش از 82 روستا در شهرستان شوش دارای طرح هادی هستند و این امر باعث شده تا شرایط در این تعداد روستا به سامان برسد.

وی با اشاره به اینکه تعداد روستاهای شهرستان شوش بسیار زیاد است، خاطرنشان کرد: تعداد روستاهای شهرستان شوش بسیار زیاد است و این شهرستان بیش از 220 روستا دارد.

وی با اشاره به اینکه در سال‌جاری برای روستاهای فاقد طرح هادی طرح در نظر گرفته شده است، افزود: روستاهای فاقد طرح هادی برایشان طرح در نظر گرفته شده است در سال‌جاری بیش از 110 طرح هادی برای روستاهای شهرستان شوش به تصویب رسیده است.

رئیس شورای اداری شهرستان شوش با اشاره به اعتبار مورد نیاز برای اجرای طرح هادی خاطرنشان کرد: اعتبار لازم برای تهیه طرح هادی روستایی در روستاهای شوش مصوب شده و در این راستا اجرای طرح هادی به صورت مرحله به مرحله در این شهرستان شروع شده است.

وی هدف از اجرای طرح هادی روستایی را افزایش سطح خدمت به روستائیان و رفاه حال آنان ذکر کرد و افزود: تصویب تهیه طرح هادی از اهم پیگیری‌های به عمل آمده بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شوش بوده است.

سعیدی‌نیا با اشاره به توجه ویژه دولت به مناطق محروم گفت: وضعیت روستاها و مناطق محروم متحول شده است و این تغییرات اساسی تنها به دلیل توجه ویژه دولت به مناطق روستایی و محروم است.

انتهای پیام/صا10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول