اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور استاندار قم صورت گرفت

افتتاح و کلنگ زنی 31 پروژه آموزشی در قم

خبرگزاری فارس: همزمان با ایام الله دهه فجر و با حضور استاندار قم، 31 پروژه آموزشی در قم افتتاح و یا کلنگ زنی شد.

افتتاح و کلنگ زنی 31 پروژه آموزشی در قم

 

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی استانداری قم، همزمان با ایام الله دهه فجر و با حضور استاندار قم، 31 پروژه آموزشی در قم افتتاح و یا کلنگ زنی شد.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسین موسی‌پور در این مراسم در محل دبیرستان امام خمینی(ره) نیروگاه، با گرامیداشت سی و سومین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی اظهار داشت: دهه مبارک فجر، دهه حیات و زندگی مجدد و یادآور رهایی ملت بزرگ ایران از زیر یوغ ظلم و ستم و همه تباهی‌ها و تیره روزی‌ها است.

وی با تاکید بر لزوم تبیین و معرفی دستاوردهای انقلاب اسلامی به قشرهای نوجوان و جوان کشور، وظیفه مسئولان آموزش و پرورش و آحاد معلمان، مربیان و اولیا دانش آموزان در این زمینه را مهم و خطیر خواند و افزود: بیان دستاوردها و خدمات نظام و یادآوری اوضاع سیاه گذشته، ارزش گوهر انقلاب و نعمت نظام مقدس جمهوری اسلامی را بیشتر نمایان می‌سازد.

استاندار قم با اشاره به دستاوردهای خیره کننده نظام در عرصه‌های فرهنگی و آموزشی، از رشد 4 برابری ساخت فضاهای آموزشی در قم پس از پیروزی انقلاب اسلامی خبر داد.

موسی‌پور با بیان اینکه در دوران قبل از انقلاب اسلامی 145 مدرسه در قم ساخته شد و مدارس با تراکم بالا و سه شیفت و حتی چهار شیفت اداره می‌شدند، افزود: به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی در طول 33 سال بعد از انقلاب و در سخت ترین شرایط، 611 واحد آموزشی در قم احداث شده است که این مسئله توجه ویژه نظام به مسائل آموزش و پرورش و توسعه زیرساخت‌های این بخش را نشان می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر بالغ بر 83 پروژه آموزشی در قم با زیر بنای 141 هزار مترمربع در حال اجرا است، گفت: در طول این مدت 70 مدرسه مرمت و بازسازی شده و 49 مدرسه مقاوم سازی شده است.

استاندار قم به پروژه‌های آموزش و پرورش در ایام الله دهه فجر اشاره و خاطرنشان کرد: امروز به طور همزمان پنج پروژه آموزشی، افتتاح و عملیات اجرایی 26 پروژه دیگر آغاز می‌شود.

موسی‌پور با اشاره به لیست پروژه‌های ایام الله دهه فجر استان قم، از افتتاح و کلنگ زنی 197 پروژه در زمینه‌های مختلف عمرانی، فرهنگی و خدماتی با اعتباری حدود 189 میلیارد تومان در قم خبر داد و خاطرنشان کرد: 153 پروژه با اعتبار 157 میلیارد و 600 میلیون تومان تا پایان دهه فجر به بهره برداری می‌رسند، ضمن اینکه عملیات اجرایی تعداد 44 پروژه به ارزش 32 میلیارد تومان در این ایام آغاز خواهد شد.

انتهای پیام/ح30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول