اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یکی از اساتید برجسته حوزه علمیه قم:

کشور 6.5 میلیون نفری لیبی یک میلیون حافظ قرآن دارد

خبرگزاری فارس: یکی از اساتید برجسته حوزه علمیه قم گفت: در کشور 6.5 میلیون نفری لیبی یک میلیون حافظ قرآن وجود دارد.

کشور 6.5 میلیون نفری لیبی یک میلیون حافظ قرآن دارد
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان آمل، حجت‌الاسلام حیدر ضیایی امروز در سلسله مباحت "عاشورا تجلی فنای فی الله" در مسجد حضرت ابوالفضل(ع) این شهرستان اظهار داشت: باید با تحقیق در بعدهای مختلف عاشورا دلایل و علل این قیام بزرگ برای عدالت‌خواهی را دریابیم.  
وی با اشاره به بیانات آیت الله علامه حسن‌زاده آملی تصریح کرد: آن عالم وارسته جهان تشییع در توصیه به افرادی که از ایشان راهکاری برای کسب تقوای الهی درخواست کردند می‌فرمودند که "محرمات را ترک کنید، واجبات را انجام دهید، لقمه حلال به دست آورید و از آن استفاده کنید".
این استاد برجسته حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه انجام واجبات و کسب لقمه حلال آسان‌تر از ترک محرمات است، گفت: اگر چه لقمه حلال در نسل‌های بعد از افراد نیز بسیار تاثیرگذار است و اثرات سازنده و مخرب لقمه در نسل‌های دیگر نیز نمایان می‌شود، ولی ترک محرمات کار بسیار دشواری است که با توکل بر خداوند و استمداد از او محقق می‌شود.
ضیایی با اشاره به مظاهر عاقبت به خیری در عاشورا بیان داشت: "حربن ریاحی" یکی از مظاهر عاقبت به خیری در کربلا است، زیرا در نمازش به امام معصوم اقتدا می‌کرد و این باعث شد که از شهدای صحرای کربلا و یاران باوفای امام حسین(ع) محسوب شود.
وی اظهار داشت: "شمر" از مظاهر بد عاقبتی است که در عاشورا و بعد آن بالاترین توهین، جسارت و هتک حرمت‌ها را نسبت به اهل بیت و خاندان پاکش روا داشت.
ضیایی در بیان برخی اخبار تکان‌دهنده از نقاط مختلف دنیا اذعان داشت: برخی از اخبار انسان را واقعا به تعجب وادار می‌کند، در کشور 6.5 میلیون نفری لیبی که 43 سال سرهنگ قذافی دیوانه حکومت آن را برعهده داشت بیش از یک میلیون نفر حافظ قرآن کریم هستند.
وی اضافه کرد: در تصاویری که از انقلاب یمن در شبکه‌های تلویزیونی پخش می‌شود اگر به حجاب زنان این کشور توجه کنید می‌بینید از حجاب کاملی برخوردارند و در بین‌شان بی‌حجاب و بدحجاب پیدا نمی‌شود.
این استاد حوزه علمیه با اعلام اینکه نباید وضعیت حجاب کشور اسلامی‌مان به این شکل باشد، اذعان داشت: این وضعیت بد حجاب جامعه باید به شکلی ترمیم شود.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول