اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان:

امسال 4000 حافظ قرآن در زنجان تربیت شده‌اند

خبرگزاری فارس: مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: امسال 4 هزار حافظ در استان زنجان تربیت شده‌اند.

امسال 4000 حافظ قرآن در زنجان تربیت شده‌اند
حجت‌الاسلام علی باقری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: اداره کل اوقاف و امور خیریه از آغاز سال جاری اقدامات بسیاری را در زمینه افزایش فعالیت‌های قرآنی انجام داده است.

وی با اشاره به اینکه تربیت حافظان قرآنی یکی از مهم‌ترین مسئولیت‌های اداره کل اوقاف است، ادامه داد: حفظ قرآن توسط افراد به سطوح مختلفی تقسیم‌بندی می‌شود.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان یادآور شد: حفظ قرآن شامل حفظ آن از یک سوره تا حفظ کل قرآن کریم است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه اعتبارات مساجد به اداره کل اوقاف واگذار شده است، ادامه داد: مسئولان اداره کل اوقاف در تلاش هستند تا از این اعتبارات در راستای بازسازی، نوسازی و همچنین انجام فعالیت‌های فرهنگی در مساجد استفاده کنند.

حجت‌الاسلام باقری با اشاره به برخی از برنامه‌های اجرا شده از آغاز سال جاری در مساجد استان زنجان یادآور شد: اداره کل اوقاف به مناسبت‌های مختلف ایام شهادت ائمه معصومان (ع) و همچنین درروزهای ولادت این بزگواران برنامه‌های بسیاری را در مساجد برگزار کرده است.

وی در ادامه با اشاره به سایر فعالیت‌های انجام شده توسط اداره کل اوقاف استان زنجان از آغاز سال جاری اضافه کرد: تهیه سامانه جامع اطلاعات برای موقوفات و رقبات از جمله اقداماتی است که از آغاز سال جاری صورت گرفته است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان تصریح کرد: تهیه سامانه جامع برای موقوفات موجب کسب اطلاعات بیشتر از موقوفات موجود در استان زنجان می‌شود.

وی اذعان داشت: در سامانه جامع اداره کل اوقاف همه اطلاعات موقوفات از جمله اسکن سند وقف شده و فرد واقف نیز آورده شده است.

حجت‌الاسلام باقری انجام تفاهمنامه‌های ثبتی با منابع طبیعی و نیروهای مسلح را از اقدامات اوقاف عنوان کرد و افزود: اجرای نیات واقفان نیز از دیگر اقداماتی است که توسط اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه استیفای حقوق موقوفات از جمله اقدامات صورت گرفته توسط اداره اوقاف استان زنجان از آغاز سال‌ جاری بوده است، ادامه داد: عمران و آبادی بقاع متبرکه نیز از جمله اقداماتی است که توسط اداره اوقاف و امور خیریه زنجان صورت گرفته است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با اشاره به تشکیل ستاد احیای موقوفات در اداره کل اوقاف استان زنجان یادآور شد: این امر در راستای تسریع امور موقوفات صورت گرفته است.

وی اذعان داشت: اعضای ستاد احیای موقوفات با برگزاری جلسات مختلف فعالیت‌های بسیاری را در زمینه احیای موقوفات استان زنجان انجام داده‌اند.

حجت‌الاسلام باقری اذعان داشت: با تلاش مسئولان ستاد احیای برخی از موقوفات موجود در استان زنجان با ارزش 80 میلیارد تومان احیا شده است.

انتهای پیام/م10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول