اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان دارالقرآن کشور:

16 هزار حافظ قرآن در کشور ساماندهی شده‌اند

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان دارالقرآن کشور گفت:تاکنون 16 هزار حافظ قرآن کریم در کشور ساماندهی شده‌اند.

16 هزار حافظ قرآن در کشور ساماندهی شده‌اند
به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، مهدی قره‌شیخلو صبح امروز در نشست با استاندار بوشهر اظهار داشت: حافظان قرآن در پنج رده، دسته‎بندی می‎شوند که پس از موفقیت در آزمون‌های در نظر گرفته شده برای این امر، به آنها مدارک معادل تحصیلی تا مقطع دکترا اعطا می‎شود.

وی با بیان اینکه این آزمون‎ها سخت و کاملا تخصصی هستند، تصریح کرد: در طول شش سال گذشته و با اجرای این طرح 16 هزار حافظ قرآن در کشور ساماندهی شده‌اند و فقط چهار حافظ قرآن در کشور توانسته‎اند مدرک درجه یک معادل دکترا دریافت کنند.

شیخلو اظهار داشت: اجرای این طرح موجب شده با وجود اینکه حافظان قرآن باید مراحل سختی را برای دریافت مدارک عالی پشت سر بگذارند، ساماندهی خوب و دقیقی در این حوزه در کشور ایجاد شود و به دنبال آن فرهنگ‎سازی جدیدی در حوزه حفظ قرآن در کشور داشته باشیم.

رئیس سازمان دارالقرآن کشور گفت: اجرای طرح اعطای مدارک معادل تحصیلی به حافظان قرآن، برای این قشر ایجاد انگیزه کرده است.

وی با اشاره به رشد 100 درصدی شرکت حافظان قرآن در آزمون‌های مربوطه اضافه کرد: سالانه بطور متوسط دو هزار نفر در این آزمون‎ها شرکت می‎کنند که امسال این تعداد در کشور 4 هزار و 100 نفر بوده است.

رئیس سازمان دارالقرآن کشور یادآور شد: این سازمان بعد از آموزش و پرورش بیشترین برنامه‎های آموزشی قرآن را اجرا می‌کند طوری که با اجرای حدود 40 دوره آموزشی سالانه حدود 500 هزار نفر را تحت پوشش قرار می‎دهد که 70 درصد این آموزش‎ها عمومی و مابقی تخصصی هستند.

شیخلو بیان کرد: امیدواریم با حمایت مسئولان به ویژه مسئولان ارشد استانی بتوانیم این آموزش‎ها را توسعه دهیم.

وی با تاکید بر مشارکت جدی مردم در فعالیت‎های قرآنی ادامه داد: امکانات دولتی محدود است بنابراین با هدف ساماندهی مشارکت‎های مردمی در حوزه فعالیت‎های قرآنی طوری برنامه‌ریزی می‎کنیم که شاهد حضور و مشارکت هر چه بیشتر مردم در این عرصه باشیم.

شیخلو افزود: صدور مجوز برای موسسات قرآنی مردمی یکی از این برنامه‎ها است که تاکنون مجوز یک‌هزار و 700 موسسه قرآنی مردمی در کشور صادر شده است.

وی اظهار داشت: 2 هزار و 100 خانه قرآنی روستایی داریم که با حمایت و توجه ویژه استانداران فعالیت‌های مطلوبی دارند.

رئیس سازمان دارالقرآن کشور گفت: بسیاری از مردم علاقمند به مشارکت و حمایت از فعالیت‎های قرآنی هستند اما تخصص کافی در این زمینه ندارند که در همین راستا تشکیل انجمن خیرین قرآنی در دستور کار قرار گرفت و این انجمن در دهه فجر امسال به بهره‎برداری می‎رسد.

شیخلو با تاکید بر جامعیت آموزش‎های قرآنی تصریح کرد: 600 دوره آموزشی در قالب کارگاه‎های آموزشی کاربرد قرآن در زندگی روزانه برگزار شده که با استقبال چشمگیر مردم مواجه شده است.

وی افزود: سیستم مشاوره‎ای که در کشور حاکم است بیشتر با سیستم غربی اجرا می‎شود به همین دلیل اجرای مشاوره‎های قرآنی با رویکرد دینی و مذهبی در کشور در دستور کار قرار گرفت و سال گذشته یک‌هزار مورد مشاوره در این زمینه انجام شد.

شیخلو یادآور شد: توسعه مشاوره‎های قرآنی که با موفقیت چشمگیر در کشور همراه بوده است نیازمند افراد متخصص است که تلاش می‎کنیم با تربیت متخصصان و فراهم کردن زمینه‎های لازم در این عرصه، مشاوره‎های کاربردی قرآنی، دینی و مذهبی را در کشور توسعه دهیم.

رئیس سازمان دارالقرآن کشور اظهار داشت: استان بوشهر ظرفیت‎های بسیار خوبی دارد و حاکم بودن فضای یکرنگی در مجموعه قرآنی این استان یک امتیاز بزرگ محسوب می‎شود و با حمایت مجموعه مدیریت ارشد استان می‎تواند به کشورهای حاشیه خلیج فارس برنامه‎های قرآنی صادر کند.

انتهای پیام/صا10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول