اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی:

دانشگاه‌ در عرصه‌ اجرایی کرمان حضور جدی ندارد

خبرگزاری فارس: عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی: دانشگاه‌ در عرصه‌ اجرایی استان کرمان حضور جدی و مداومی ندارد.

دانشگاه‌ در عرصه‌ اجرایی کرمان حضور جدی ندارد

 

محمدرضا  پورابراهیمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمان با اشاره به جایگاه دانشگاه در هر جامعه‌ای اظهار داشت: امروز دانشگاه‌ در عرصه‌ اجرایی استان کرمان حضور جدی ندارد.

 وی افزود: یکی از ایراداتی که امروز در استان کرمان وجود دارد، عدم حضور دانشگاه در عرصه‌های اجرایی است و استان کرمان با وجود ظرفیت‌های بالقوه در عرصه‌های علمی دانشگاه حلقه‌ ارتباطی و اتصال بین مراکز اجرایی و تصمیم‌گیر اقتصادی و اجتماعی و مراکز علمی، تخصصی و پژوهشی آن چنان که باید باشند نیست و این حلقه ارتباطی باید اصلاح و تقویت شود.

 رئیس سابق صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران با اشاره به  دغدغه همیشگی مقام معظم رهبری مبنی بر توزیع عادلانه ثروت و استقرار کامل عدالت اجتماعی افزود: برای رسیدن به این مهم باید اجرای درست و صحیح اصل 44 قانون اساسی را با جدیت دنبال کنیم.

 استاد اقتصاد عدالت اجتماعی را برابری فرصت‌ها دانست و بیان داشت: برای رسیدن به عدالت اجتماعی جهاد اقتصادی لازم است و باید جهاد عظیمی در شناسایی موانع اقتصادی کشور صورت دهیم، موارد و موانعی  بعضا دست و پاگیر هستند.

 وی مهم‌ترین و اصلی‌ترین مسئله کشور در حال حاضر را مسائل اقتصادی دانست که برای رفع آن نیازمند تمرکز بخشیدن به همه تلاش‌ها و اقدامات هستیم و لازمه رسیدن به رشد اقتصادی تلاش همه‌جانبه در این امر است.

 عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی تهران گفت: همه ما وظیفه داریم، مجدانه در این مسیرجهاد کنیم.

 عضو شورای مرکزی کانون دانشگاهیان ایران خاطرنشان کرد: اگر چه اقتصاد ایران دارای ظرفیت رشد و توسعه بالقوه و فراوانی است، اما آمارها و اطلاعات موجود نشان می‌دهند که اقتصاد ایران هرگز به ظرفیت‌های بالقوه رشد خود نزدیک نشده است.

 انتهای پیام/غ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول