اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بعد از چهار سال

ربانی رکورد پرش با نیزه ایران را شکست

خبرگزاری فارس: ورزشکار پر افتخار قمی رکورد رشته پرش با نیزه را بعد از چهار سال در جریان مسابقات بین‌المللی جام فجر بهبود بخشید.

ربانی رکورد پرش با نیزه ایران را شکست

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، رقابت‌های بین‌المللی دو و میدانی جام فجر با شرکت ورزشکارانی از کشورمان و جمعی از چهره‌های مطرح دو و میدانی از کشورهای خارجی از پانزدهم بهمن ماه در مشهد مقدس آغاز شده است.

در این رقابت‌ها که بیستمین دوره پیکارهای بین‌المللی دو و میدانی جام فجر محسوب می‌شود و به مناسبت فرارسیدن سی و سومین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران به میزبانی هیئت دو و میدانی استان خراسان رضوی در حال برگزاری است، ورزشکار قمی بار دیگر در رشته پرش با نیزه افتخار آفرین شد و رکورد کشور را ارتقاء داد.

این ورزشکار ارزنده و پر افتخار محمد محسن ربانی است که در سال‌های اخیر همواره مرد اول رشته ورزش پرش با نیزه استان قم در مسابقات داخلی و عضو موفق تیم ملی دو و میدانی کشورمان در پیکارهای برون مرزی دو و میدانی بوده است.

ربانی در کمتر از یک ماه موفق به کسب دومین افتخار و موفقیت خود در عرصه رقابت‌های مهم ماده پرش با نیزه رشته دو و میدانی شد و بعد از اینکه در پیکارهای انتخابی تیم ملی داخل سالن بر سکوی نخست ایستاد، در مسابقات بین‌المللی دهه مبارک فجر نیز قهرمان شد.

در این دوره از رقابت‌ها، دو و میدانی کاران شش تیم خارجی از کشورهای ترکمنستان، ارمنستان، عراق، لبنان، افغانستان و سوریه و دو و میدانی کاران داخلی هشت تیم در قالب تیم ملی بزرگسالان، تیم جوانان ایران، گاز سرخش، ثامن الحجج خراسان رضوی، هتل ورزش قزوین، نفت تهران، دانشگاه آزاد و ناشنوایان از داخل کشورمان شرکت کرده‌اند.

محمد محسن ربانی در پیکارهای رشته پرش با نیزه ضمن کسب مقام قهرمانی، نشان طلا و کسب حد نصاب ورودی تیم ملی، رکورد مسابقات داخل سالن کشورمان را نیز جا به جا کرد.

این دو و میدانی کار مطرح رشته پرش با نیزه کشورمان در سال‌های اخیر مسابقات بین‌المللی، آسیایی و جهانی با پرشی به ارتفاع 5 متر و 30 سانتی متر موفق شد پس از چهار سال رکورد این ماده در داخل سالن را ارتقاء دهد.

قهرمان سرشناس پرش با نیزه استان قم و کشورمان در حالی رکورد این ماده را بهبود بخشید که پیش از این نیز با 5 متر و 23 سانتیمتر رکورد دار پرش با نیزه ایران بود و در سال‌های اخیر چهره شاخص این رشته محسوب می‌شود.

انتهای پیام/و۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول