اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه تبریز:

امواج توفنده انقلاب جغرافیای جهان اسلام را فرا گرفته است

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه تبریز گفت: امواج توفنده انقلاب جغرافیای جهان اسلام را فرا گرفته است.

امواج توفنده انقلاب جغرافیای جهان اسلام را فرا گرفته است

 

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی دانشگاه تبریز، سید محمدتقی علوی که در مراسم تودیع و معارفه رئیس جدید سازمان بسیج اساتید دانشگاه‌های استان آذربایجان‌شرقی سخن می‌گفت، احیای هویت ملت ایران ، تشکیل بسیج و سپاه پاسداران را از دیگر دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی ایران خواند و اظهار داشت: در آغاز پیروزی انقلاب به دستور امام خمینی(ره) بسیج و سپاه شکل گرفت، به طوری‌که امروز سپاه صرفاً نیروی نظامی نبوده بلکه هر کجا که نظام احساس نیاز کند سپاه در آن حضور چشمگیری دارد و این نهاد پاسدار نظام و انقلاب در عرصه‌های مختلف به شمار می‌رود.

وی با اشاره به تشکیل بسیج در حوزه‌های مختلف از جمله بسیج اساتید گفت: بسیج اساتید یکی از مهم‌ترین حوزه‌های فعالیت این نهاد در کشور است که دانشگاهیان تبریز حضور در آن را از افتخارات خود می‌دانند.

رئیس دانشگاه تبریز در ادامه با اشاره به موج بیداری اسلامی گفت: امروز در شرایطی به استقبال بهار انقلاب و جشن‌های ایام‌الله دهه فجر می‌رویم که امواج توفنده انقلاب اسلامی تمام جغرافیای جهان اسلام را فراگرفته و اسلامخواهی و استکبارستیزی در صدر خواسته‌های مبارزات ملل مسلمان قرار دارد.

علوی در ادامه با اشاره به دستاوردهای علمی کشورمان در زمینه‌های مختلف یادآور شد: در اوایل انقلاب و جنگ تحمیلی قدرت‌های بزرگ و استکبار جهانی با تحریم حتی سیم خاردار را به ما نمی‌فروختند ولی امروز به برکت این انقلاب و خون شهدا، دانشمندان و جوانان این مرز و بوم به پیشرفت‌های بزرگی دست یافته‌اند که دشمن را به خشم آورده است.

فرمانده سپاه عاشورا نیز در این مراسم با اشاره به دستاورد‌های انقلاب اسلامی گفت: به برکت همین انقلاب بعد از 33 سال کشورمان در همه عرصه‌ها به پیشرفت، اوج، عزت و سربلندی رسیده است که باید به آن افتخار کنیم و شکرگزار این نعمت‌ها باشیم.

علی‌اکبر پورجمشیدیان، موفقیت‌های کنونی کشورمان را در سایه الطاف الهی، رهنمودهای امام (ره) و رهبری دانست و اظهار داشت: با تداوم حرکت در راستای اهداف انقلاب اسلامی روز به روز بر اقتدار و شکوه جمهوری اسلامی افزوده می‌شود که این موضوع موجب خشم دشمنان شده است.

وی در ادامه با اشاره به توطئه دشمنان در خصوص انتخابات مجلس نهم گفت: برگزاری انتخابات با مشارکت پایین، ناامن کردن انتخابات و انتخاب افراد ناکارآمد از جمله سه راهبرد اصلی دشمنان این انقلاب در انتخابات مجلس است که باید مراقب فتنه و توطئه آنان باشیم.

یادآور می‌شود، مراسم تودیع و معارفه رئیس جدید سازمان بسیج اساتید دانشگاه‌های آذربایجان‌شرقی با حضور جمعی از مسئولان و اساتید بسیجی استان در تالار شهریار دانشگاه تبریز برگزار شد و  اورنگی به‌عنوان رئیس جدید سازمان بسیج اساتید دانشگاه‌های استان آذربایجان‌شرقی معرفی و از تلاش‌های میکائیل جمالپور، رئیس سابق این نهاد تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام/ح30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول