اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان همیاری شهرداری‌های استان زنجان خبر داد

پرداخت نشدن سهم استان زنجان در احداث منطقه گردشگری کتله‌خور

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان همیاری شهرداری‌های استان زنجان گفت: با وجود هزینه فراوان سازمان همیاری شهرداری‌ها، سهم استان در این زمینه هنوز تخصیص نیافته است.

پرداخت نشدن سهم استان زنجان در احداث منطقه گردشگری کتله‌خور

 

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، محمد مهدی احمدیان شامگاه شنبه در جلسه کار گروه زیر بنایی استان زنجان با اشاره به اینکه ایجاد منطقه نمونه گردشگری غار کتله‌خور در دو فاز طراحی شده است، اظهار داشت: فاز نخست منطقه نمونه گردشگری غار کتله‌خور شامل سینمای سه بعدی، بازسازی اقامتگاه‌ها، ایجاد کمپینگ‌، ایجاد بازارچه و تامین آب این مجموعه است.

وی اعتبار پیش‌بینی شده برای عملیاتی شدن فاز نخست منطقه نمونه گردشگری غار کتله‌خور را یک میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: تامین این اعتبار به صورت مساوی بین استان و سازمان همیاری شهرداری تقسیم شده بود.

رئیس سازمان همیاری شهرداری‌های استان زنجان با اشاره به اینکه اغلب طرح‌های پیش‌بینی شده در فاز نخست منطقه نمونه گردشگری آغاز شده است، اضافه کرد: سینمای سه بعدی با هزینه‌ای بالغ بر 100 میلیون تومان در سه ماه نخست سال جاری به بهره‌برداری رسیده است.

وی همچنین از عملیاتی شدن بازسازی اقامتگاه‌ها، قسمت‌هایی از محوطه سازی، سرویس‌های بهداشتی و نمازخانه خبر داد و گفت: عملیات احداث سرویس‌های بهداشتی و نمازخانه در حال حاضر 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

احمدیان با اشاره به اینکه هیچ اقدامی برای احداث کمپینگ در منطقه نمونه گردشگری غار کتله‌خور انجام نشده است، تصریح کرد: هزینه تامین آب شرب منطقه هم در حدود 200 میلیون تومان پیش‌بینی شده است.

وی خاطر نشان کرد: در لایه‌های زیرین غار کتله‌خور اسکلت‌هایی از لاشه‌های حیوانات کشف شده است که باید در مورد آنها تحقیق شود.

رئیس سازمان همیاری شهرداری‌های استان زنجان از برنامه‌ریزی برای فاز دوم منطقه نمونه گردشگری غار کتله‌خورخبر داد و افزود: احداث محل‌های جدید با سازه‌های سبک و ارزان قیمت برای اسکان مسافران از جمله طرح‌های عملیاتی پیش‌بینی شده برای فاز دوم محسوب می‌شود.

وی تاکید کرد: افزایش زمان حضور گردشگران از 24 ساعت به حداقل 48 ساعت از برنامه‌های پیش‌بینی شده در فاز دوم طرح منطقه نمونه گردشگری غار کتله‌خور است.

احمدیان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه سازمان همیاری شهرداری‌ها با بیش از 70 خانوار صاحب ملک ثابت شده در روستای موجود در منطقه نمونه گردشگری گاوازنگ به توافق رسیده ‌است، ادامه داد: اغلب خانوارها هم در آستانه امضای تفاهمنامه با سازمان همیاری شهرداری‌ها هستند و افرادی که برای امضای تفاهمنامه مراجعه نکرده‌اند در اقلیت قرار گرفته‌اند.

وی از آماده شدن زیر ساخت‌های احداث باغ ایرانی تا شش ماه آینده خبر داد و گفت: تعدادی از بلوک‌های ساختمان تجاری نیز واگذار شده است.

رئیس سازمان همیاری شهرداری‌های استان زنجان با اشاره به جدی بودن سرمایه‌گذار احداث تله کابین در منطقه نمونه گردشگری گاوازنگ برای اجرای این طرح ادامه داد: زمان بندی اعلام شده برای بهره‌برداری آزمایشی از تله کابین خرداد ماه سال آینده اعلام شده است.

وی تاکید کرد: یک ماه تاخیر در انجام پروژه منجر به خلع ید اتوماتیک از سرمایه‌گذار در بخش تله کابین منطقه نمونه گردشگری گاوازنگ زنجان می‌شود.

احمدیان از آماده کلنگ‌زنی بودن هتل‌ در منطقه نمونه گردشگری گاوازنگ زنجان خبر داد و گفت: این طرح در دهه فجر با حضور مسئولان ارشد استان کلنگ‌زنی می‌شود.

وی اضافه کرد: 5 هزار متر مربع برای احداث هتل در منطقه نمونه گردشگری گاوازنگ زنجان اختصاص یافته است و این پروژه طی 40 ماه به بهره‌برداری می‌رسد.

رئیس سازمان همیاری شهرداری‌های استان زنجان از توسعه فضای سبز منطقه گاوازنگ خبر داد و افزود: قرار است با همکاری اداره کل اوقاف و امور خیریه مسیر منتهی به قبور شهدای گمنام تبدیل به کوچه باغ شود.

وی با اشاره به کاشت 6 هزار درخت در منطقه گاوازنگ تصریح کرد: تا پایان سال آینده 20 هزار نهال در منطقه کاشته می‌شود.

احمدیان با تاکید بر حل بسیاری از مشکلات برای ایجاد منطقه نمونه گردشگری در منطقه گاوازنگ زنجان گفت: مردم استان شاهد تغییر چهره این منطقه در سال آینده خواهند بود.

انتهای پیام/م10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول