اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در چهارمین روز از دهه فجر انجام شد

افتتاح 26 پروژه کشاورزی در فردوس

خبرگزاری فارس: در چهارمین روز از دهه مبارک فجر تعداد 26 پروژه کشاورزی در شهرستان فردوس مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

افتتاح 26 پروژه کشاورزی در فردوس

به گزارش خبرگزاری فارس از فردوس، رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان فردوس پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاح پروژه انتقال آب موتور همت به نمایندگی از 26 پروژه کشاورزی اظهار داشت: پروژه‌های انتقال آب شهرستان فردوس با صرف اعتبار 327 میلیون تومان مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

عباسعلی غلامی محل تامین اعتبار این پروژه‌ها را اعتبارات ملی عنوان کرد و گفت: بیش از 107 میلیون تومان از هزینه‌های صرف شده در این پروژه‌ها از محل خودیاری تأمین شده است.

وی افزود: تعداد 26 پروژه انتقال آب تا مزارع به طول 21 کیلومتر در سطح روستاهای شهرستان فردوس اجرا می‌شود.

غلامی، اعتبار هزینه شده برای اجرای موتور همت فردوس را 143 میلیون ریال عنوان کرد و ادامه داد: این پروژه به طول یک ‌هزار و 100 متر و با بکارگیری لوله پلی‌اتیلن 200 میلی‌متر چهار اتمسفر اجرا شده است.

رئیس جهادکشاورزی فردوس لوله‌گذاری موتور نصرکجه، موتور توکل، موتور پژوهش باغستان، موتور گاوبیلی فتح‌آباد، موتور اسلام سرند، فجر طاهرآباد، لوله‌گذاری قنات برون و قنات حاجی‌آباد را از جمله پروژه‌های انتقال آب در شهرستان فردوس برشمرد.

وی هم‌چنین از افتتاح استخر پرورش ماهی خاویاری در فردوس خبر داد و یادآور شد: این استخر با صرف اعتبار 50 میلیون تومان از سوی بهره‌بردار مورد افتتاح قرار می‌گیرد.

غلامی با اشاره به اینکه ماهی خاویاری در دریا پرورش می‌یابد، گفت: پرورش این نوع ماهی در استخر بسیار نادر و برای نخستین بار در سطح استان خراسان‌جنوبی در شهرستان فردوس اجرایی شده است.

رئیس جهادکشاورزی فردوس افزود: در حال حاضر تعداد 100 قطعه ماهی خاویاری هر یک به وزن 30 کیلوگرم در این استخر پرورش داده می‌شود.

انتهای پیام/ح20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول