اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار فارس خبر داد

اختصاص زمین‌های ملی برای کشاورزی جوانان/ بهره‌برداری از 1657 طرح عمرانی در فارس

خبرگزاری فارس: استاندار فارس از تشکیل کمیته‌ای برای اختصاص زمین‌های ملی مناطق مختلف این استان به منظور کشاورزی فارغ‌التحصیلان این رشته خبر داد.

اختصاص زمین‌های ملی برای کشاورزی جوانان/ بهره‌برداری از 1657 طرح عمرانی در فارس

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز حسین صادق‌عابدین امروز پیش از خطبه‌های نماز جمعه شیراز اظهار داشت: به زودی این کمیته در استان فارس تشکیل می‌شود و زمین‌هایی که قابلیت کشت در آنان وجود دارد، به صورت اجاره سه تا 99 ساله، بدون پرداخت هزینه در اختیار جوانان قرار می‌گیرد.

صادق عابدین با بیان اینکه امیدواریم با اجرای این طرح، بسیاری از مشکلات اشتغال و کسب درآمد جوانان استان فارس به ویژه در مناطق محروم برطرف شود بیان داشت: در حال حاضر هنوز کشاورزی ما در برخی نقاط غرقابی است که با مدیریت آب و استفاده از آبیاری نوین باید ساماندهی شود.

نماینده عالی دولت در استان فارس در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اقدامات دولت در این استان تصریح کرد: امسال در بهره‌برداری از طرح‌های عمرانی در دهه فجر نسبت به سال گذشته شاهد رشد خوبی بوده‌ایم به طوری که امسال یک‌هزار و  657 طرح عمرانی با اعتباری افزون بر یک‌هزار و 300 میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد.

صادق عابدین افزود: سال گذشته با اعتباری افزون بر 830 میلیارد تومان طرح‌های عمرانی در دهه فجر به بهره‌برداری رسید.

وی ادامه داد: این طرح‌ها در زمینه حمل و نقل  روستایی، بهداشت و درمان، تامین انتقال آب کشاورزی، خدماتی، زیربنایی و مخابراتی است.

استاندار فارس ابراز داشت: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در بخش صنعت و معدن موفقیت‌های خوبی داشته‌ایم و در جلسه‌هایی مسائل و مشکلات بیش از 500 صنعتگر بررسی شده و 66 شهرک صنعتی نیز آماده بهره‌برداری است.

صادق عابدین خاطرنشان کرد: با پرداخت اعتباری افزون بر 79 هزار و 480 میلیارد تومان در مشاغل خانگی توانسته‌ایم حدود 99 درصد اشتغال مورد نیاز را  برای  139 هزار نفر تحقق بخشیم.

نماینده عالی دولت در فارس همچنین در بخش دیگری از سخنان خود به التهابات و موج گرانی در هفته‌های گذشته اشاره کرد و بیان داشت: با این التهاب دشمنان با نیروهای داخلی به دنبال ایجاد بازار مصنوعی در کشور ما و القای تاثیر تحریم‌ها بودند.

صادق عابدین ادامه داد: با برنامه‌ریزی مناسب و به موقع دولت این طرح دشمن نیز برچیده شد و امیدواریم روز به روز شاهد ساماندهی وضعیت بازار و رفع گرانی در آن باشیم.

وی گفت: برخی از اصحاب فتنه نیز در این جریان با خرید 20 میلیارد تومانی طلا به التهاب جامعه دامن زده و آب در آسیاب دشمن ریختند که باید به این افراد نیز گفت که هیچ‌گاه نمی‌توانند در توطئه‌های پلید خود برای ضربه زدن به انقلاب اسلامی موفق شوند.

استاندار فارس اضافه کرد: دشمنان هر چه تحریم‌ها را بیشتر کنند، ما در مقابل آنان جدی‌تر وارد می‌شویم و عشق ما در در دفاع از ولایت فقیه جدی‌تر و پررنگ‌تر می‌شود.

رئیس شورای اداری استان فارس همچنین با اشاره به دهه فجر و یوم‌الله 22 بهمن اظهار داشت: نگاه دشمن به راهپیمایی 22 بهمن است که باید برای انتخابات برنامه‌ریزی کنیم و با حضور تمام‌جانبه و پررنگ خود در راهپیمایی  پشت سر رهبری این امتحان را به خوبی بگذرانیم.

استاندار فارس همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک یک‌هزار و 174سال ولایت امام مهدی (عج) به نمازگزاران گفت: امروز به برکت وجود امام زمان (ع)، زمین منبع علم درخشندگی، زیبایی و تمام خیرات است.

صادق عابدین ادامه داد: یکی از مهم‌ترین مطالب در مهدویت، امید و اعتقاد به وجود امام زمان است که امید را در دل‌ها زنده نگه می‌دارد و انسانی که معتقد به این موضوع باشد هیچ‌گاه ناامید نمی‌شود.

استاندار فارس خاطرنشان کرد: اگر امروز ادعا می‌کنیم شیعه واقعی امام زمان (عج) هستیم باید در حفظ و جایگاه حرمت ولایت فقیه تمام تلاش و همت خود را به کار گیریم.

انتهای پیام/ی20

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول