اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون بهبود تولیدات دامی استان اردبیل:

واحدهای دامداری تعطیل شده فعالیت خود را از سر می‌گیرند

خبرگزاری فارس: معاونت بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: با نرخ‌گذاری شیر و سبوس در جلسه تنظیم بازار دامداری‌های تعطیل شده فعالیت خود را از سر می‌گیرند.

واحدهای دامداری تعطیل شده فعالیت خود را از سر می‌گیرند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، علیرضا توانا صبح امروز در جلسه بررسی مشکلات حوزه دام و طیور شهرستان خلخال اظهار داشت: هم‌‌اکنون برخی از واحدهای تولید شیر و دامداری‌ها به دلایل مختلف تعطیل شده‌اند که انتظار می‌رود با نرخ‌گذاری جدید در مورد شیر و سبوس در جلسه تنظیم بازار استان این واحدها راغب به ادامه فعالیت شوند.

وی ادامه داد: با تاکید استاندار اردبیل، در هفته پیش رو این مشکلات در جلسه تنظیم بازار مرتفع شده و بسیاری از واحدهای تعطیل شده یا نیمه تعطیل فعالیت خود را در تولید شیر از سر می‌گیرند.

این مسئول با بیان اینکه هنوز تصمیم قطعی در خصوص قیمت جدید شیر خام گرفته نشده است، افزود: با بررسی تمام جوانب امر اعم از مشکلات دامداران، تولید‌کنندگان و کارخانه‌داران و همچنین در نظر گرفتن شرایط مصرف‌کنندگان پیشنهادات خود را به شورای تنظیم بازار ارائه دادیم که انتظار می‌رود در این زمینه تصمیم‌گیری منصفانه انجام شود.

توانا بیان داشت: شهرستان خلخال در حوزه جذب تسهیلات ویژه دولت در حوزه دامپروری و کشاورزی زیاد فعال نبوده و ما آماده هستیم که در مسیر حمایت از تولید بخش کشاورزی و دامپروری تسهیلات ارزان قیمت با نرخ چهار درصد را در اختیار فعالان این بخش قرار دهیم.

معاون بهبود تولیدات دامی استان اردبیل همچنین به وجود برنامه‌های مناسب با هدف بیمه کردن زنبور‌داران و پیگیری حل مشکلات آنها اشاره کرد و گفت: در این زمینه مسئولان امر در تلاش هستند تا معایب و موانع کار را برطرف کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، فرماندار خلخال نیز در این جلسه به استعداد شهرستان خلخال در حوزه پرورش زنبور عسل و دام‌های سبک و سنگین و محصولات طبیعی لبنی اشاره کرد و ابراز داشت: تلاش می‌کنیم با حمایت از فعالان این بخش گامی در راستای ترقی این بخش برداریم.

ذبیح‌الله عبداللهی بیان کرد: هم‌اکنون 28 هزار و 460 کلنی زنبور عسل با تولید سالانه 240 تن عسل مرغوب در خلخال وجود دارد به گونه‌ای که عسل این منطقه جزو مرغوب‌ترین نوع عسل طبیعی استان است.

وی وجود 28 هزار راس دام سنگین و 120 هزار راس دام سبک، 105 هزار قطعه طیور بومی و ماکیان و تولید سالانه 20 هزار تن محصولات دامی را در خلخال از دیگر ظرفیت‌های بی‌نظیر این منطقه توصیف کرد.

این مسئول ادامه داد: در این شهرستان 15 واحد تولید و پرورش گاو شیری، 22 واحد پروار‌بندی گوساله، 13 واحد مرغداری گوشتی و یک واحد مرغداری تخم‌گذار فعال است و در خلخال هشت واحد پرورش آبزیان سردابی نیز به تولید گوشت ماهی مشغول است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این جلسه احمد قلی‌پور نماینده دامداران در خصوص مشکلات واحدهای تولیدی دام سبک و سنگین و تهیه خوراک دام به بیان مطالبی پرداخت و اظهار داشت: دولت یارانه را از بخش دامداری و کشاورزی دریغ نکند چرا که پایین بودن قیمت محصولات تولیدی از جمله شیر خام بسیاری از تولید‌کنندگان را ناامید کرده است.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول