اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون جهاد کشاورزی جنوب کرمان خبر داد

بهره‌برداری از 8 مجتمع دامداری جنوب کرمان

خبرگزاری فارس: معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان گفت: با بهره‌برداری از هشت مجتمع دامداری در منطقه 960 نفر به صورت مستقیم و 2 هزار و 800 نفر به صورت غیرمستقیم مشغول به کار می‌شوند.

بهره‌برداری از 8 مجتمع دامداری جنوب کرمان
جهانگیر مشایخی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در جیرفت اظهار داشت: با توجه به شرایط اقلیمی منطقه، اراضی زیر کشت، نباتات علوفه‌ای، مزیت‌های نسبی تولید علوفه در منطقه و تعداد فارغ‌التحصیلان بیکار بخش کشاورزی و به منظور نیل به اهداف نظام جمهوری اسلامی در خود‌‌‌‌‌کفایی تولیدات دامی و اشتغال پایدار، ایجاد زیرساخت مجتمع دامپروری در دور اول سفر ریاست جمهوری تصویب و اعتبارهای مورد نیاز آن تأمین شده است.
وی افزود: از جمله اهداف زیرساخت مجتمع، صرفه‌جویی‌های عملی در هزینه‌های امور زیربنایی مانند تسطیح، آب، برق، راه و استفاده بهینه از اراضی مناسب برای دامپروری با توجه به محدودیت‌های زمین و همچنین صرفه‌جویی در اراضی مناسب کشور است.
مشایخی تصریح کرد: کاهش هزینه‌های تولید، بهبود و افزایش تولید محصولات دامی، متمرکز کردن دامداری‌ها در یک منطقه محدود با فعالیت گسترده و ارائه خدمات فنی وسیع در یک وسعت و زمان محدود از دیگر اهداف ساخت مجتمع است.
وی عنوان کرد: کمک به ارزش افزوده کشور، ایجاد مراکز ترویجی آموزشی و تحقیقاتی مرتبط، خدمت‌رسانی به موقع و سریع در ابعاد مختلف فنی و بهداشتی، فراهم کردن بستر مناسب برای اشتغال فارغ‌التحصیلان بیکار در بخش کشاورزی از دیگر اهداف مورد نظر است.
مشایخی بیان داشت: با توجه به ظرفیت مجتمع‌های دامپروری و منابع خوراکی مورد نیاز برای تأمین نیازهای تغذیه‌ای به ویژه یونجه، ذرت علوفه‌ای، جو، ذرت دانه‌ای، گندم و کاه، راه‌اندازی مجتمع‌ها افزایش چشمگیری در سطح زیرکشت محصولات کشاورزی داشته است.
مشایخی اذعان داشت: در مجموع با بهره‌برداری از هشت مجتمع دامداری در منطقه 960 نفر به‌ صورت مستقیم و 2 هزار و 800 نفر به صورت غیرمستقیم مشغول به کار می‌شوند.
وی ابراز داشت: با بهره‌برداری از مجتمع‌های دامپروری جنوب کرمان سالانه 56 هزار تن شیر، 2 هزار و 400 تن گوشت قرمز، 24 هزار تن کود دامی و یک هزار و 600 رأس تلیسه مازاد تولید و به محصولات دامی منطقه اضافه می‌شود.
انتهای پیام/ی20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول