اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی نیشابور:

دامداری‌های نیشابور به آبگرمکن‌های خورشیدی مجهز شد

خبرگزاری فارس: معاون سازمان استان و مدیر جهاد کشاورزی نیشابور گفت: 60 واحد از واحدهای دامداری این شهرستان با اعتبار تخصیصی از محل طرح هدفمندسازی یارانه‌ها به آبگرمکن‌های خورشیدی مجهز شد.

دامداری‌های نیشابور به آبگرمکن‌های خورشیدی مجهز شد
به گزارش خبرگزاری فارس از نیشابور،‌ به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی نیشابور، سیدغلام‌رضا نبوی ‌نامقی افزود: این طرح در راستای صرفه‌جویی در مصرف انرژی و کاهش هزینه‌های سوخت در دامداری‌ها در گاوداری‌های شیری اجرا شد.
مدیر جهاد کشاورزی نیشابور اظهار داشت: سیستم‌های نصب‌شده در این گاوداری‌ها به منظور تامین آب گرم مصرفی شیردوشی و واحدهای مسکونی مستقر در دامداری‌ها، کاربرد دارد.
وی با اشاره به اینکه آبگرمکن‌های خورشیدی دارای عمر مفید بالایی هستند، اضافه کرد: این فناوری فاقد آلایندگی‌های محیط زیست بوده و نسبت به سایر حامل‌های انرژی از هزینه نگهداری و مصرفی بسیار پایینی برخوردار هستند.
معاون سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی اظهار امیدواری کرد با تجهیز دامداری‌ها، شاهد صرفه‌جویی قابل ملاحظه در مصرف سوخت و به تبع آن افزایش تولیدات دامی باشیم.
مدیر جهاد کشاورزی نیشابور خاطرنشان کرد: مبلغ اعتبار تسهیلات اجرای این طرح یک میلیارد و 710 میلیون ریال است که از محل اعتبارات هدفمندسازی یارانه‌ها تامین شده است.
نبوی یادآور شد: در سال جاری در مجموع 37 میلیارد و 920 میلیون ریال اعتبار از محل طرح هدفمندسازی یارانه‌ها به صنعت دامپروری شهرستان اختصاص یافته است.
وی اضافه کرد: بخش تولیدات دامی شهرستان با 72 هزار و 600 راس گاو و گوساله، 667 هزار راس گوسفند و بز، 18 هزار کلنی زنبور عسل، یک میلیون و 500 هزار قطعه ظرفیت مرغداری‌ها و حدود 10 هزار تن تولید گوشت مرغ به عنوان قطب دامداری استان بوده و با تولید سالانه هشت هزار و 235 تن گوشت قرمز و 144 هزار تن شیر، موفق به کسب رتبه اول تولید گوشت قرمز و تولید شیر خام در سطح استان خراسان رضوی شده است.
انتهای پیام/م30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول