اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به بهانه برگزاری همایش ادیان زنان آسمانی

الگوی اشتغال بانوان در شرایط امروز مردانه است

خبرگزاری فارس: قانون اشتغال مردانه برای بانوان، سبب فشارهای روحی و روانی و در نتیجه لطمه به بنیان‌های خانواده شده است.

الگوی اشتغال بانوان در شرایط امروز مردانه است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، شاید یکی از حربه‌های دشمن در شرایط جنگ نرم برای زیر سؤال قرار دادن جامعه اسلامی، ادعای عدالت و تساوی بین حقوق زن و مرد است که گاه این شعار تا بدان‌جا پیش می‌رود که آنها بدون توجه به ساختارهای فیزیکی و جسمانی بانوان به بهانه رقابت در عرصه اشتغال به سمت بهره‌کشی از این قشر می‌روند.

*اشتغال بانوان در غرب نفع بازار یا تساوی حقوق

با پیشرفت علم و تکنولوژی و افزایش کالاهای مصرفی در چرخه اقتصاد، همیشه بازاریابی این کالاها دغدغه‌ای برای نظام سرمایه‌داری است و از آنجا که زنان با توجه به ساختارهای فیزیولوژیکی تمایل فراوانی به تنوع و مدگرایی دارند، این قشر همیشه مورد توجه نظام مصرف در کشورهای غربی بوده است.

از سوی دیگر با توجه اینکه زنان نیروی ارزان قیمتی برای کار محسوب می‌شوند بسیاری از کارفرمایان در این کشورها تمایل به همکاری زنان با درآمد و توقعات کمتر دارند که این الگو با توجه به مکتب اسلامی در کشور ما برای اشتغال بانوان مطرود است.

*اشتغال بانوان نیاز یا سرگرمی؟

با توجه به احکام و دستورات ناب اسلامی بانوان می‌توانند در اجتماع حضور فعال داشته باشند اما این حضور با پایبندی به خط قرمزها رسمیت پیدا می‌کند.

همان موضوعی که در چند سال اخیر با بی‌توجهی از سوی خانواده‌ها و مسئولان با چالش‌هایی رو به ‌رو شد که این چالش‌ها و مشکلات به پیکره خانواده آسیب می‌رساند.

اما با توجه به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری، وقت آن رسیده است که با نگاهی نو به بررسی مشکلات فراروی اشتغال بانون در شرایط امروز پرداخته شود.

یکی از مسائلی که قابل پرداختن است حفظ حریم محرم و نامحرم در فضای کاری است که پایبندی به این مسئله علاوه بر فرهنگ‌سازی فردی و اجتماعی نیازمند قوانین جدید برای محیط‌‌های کاری مختلط است.

اگر بانوان جامعه ما بخواهند به اشتغال به عنوان یک سرگرمی بنگرند در واقع آنان خود را به خانواده بدهکار می‌‌سازند و بازنده میدان کار مردانه می‌شوند چرا که لطافت و جذابیت‌های شخصیتی آنان نباید دست‌خوش محیط نابرابر کاری در جامعه شود.

*بازخوانی قانون کار به صورت ویژه در حوزه بانوان احساس می‌شود

امروز نارسایی قانون کار به وضوح قابل مشاهده است چرا که این قانون در فضایی متشابه برای زن و مرد لحاظ شده است و این در حالی است که زنان با توجه به گستردگی و اهمیت نقش چندگانه‌شان، به مرور سبب آسیب به پیکر اجتماع می‌شود، قابل توجه است و امروز بیش از هر زمان دیگری بازخوانی قانون کار به صورت ویژه در حوزه بانوان احساس می‌شود.

انتهای پیام/م20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول