اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون دانشکده علوم پزشکی نیشابور:

سرطان سومین علت مرگ و میر در جهان است

خبرگزاری فارس: معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی نیشابور گفت: سرطان سومین علت و عامل 12 درصد مرگ و میرهای جهان است و 60 درصد سرطان‌های جدید در کشورهای توسعه‌ یافته بروز می‌کند.

سرطان سومین علت مرگ و میر در جهان است

محمدجعفر صادقی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نیشابور، اظهار داشت: سرطان دومین علت مرگ در ایران است که سالانه جان 30 هزار نفر را می‌گیرد و در هر سال 70 هزار مورد جدید سرطان در ایران بروز می‌کند.

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی نیشابور ادامه داد: یک سوم سرطان‌ها قابل پیشگیری هستند و یک سوم دیگر در صورت تشخیص زودهنگام قابل درمان هستند.

صادقی خاطرنشان کرد: سیگار نکشیدن (عامل 30 درصد مرگ و میرها در سرطان)، رعایت رژیم غذایی مناسب، مصرف سبزیجات و میوه‌جات، مصرف نکردن سوسیس، کالباس و فست‌فودها و غذاهای حاوی مواد نگه‌دارنده و نگه داشتن وزن در حد طبیعی و در نهایت فعالیت ورزشی منظم روزانه (حداقل روزی 30 دقیقه) از راه‌های پیشگیری از سرطان است.

سرپرست مرکز بهداشت شهرستان نیشابور افزود: علائم تشخیص زودهنگام سرطان‌ها، کاهش وزن بدن بدون علت مشخص (بیش از 10 درصد وزن بدن)، تغییرات اجابت مزاج، زخمی که دیر بهبود پیدا می‌کند، خال‌هایی که تغییر رنگ و شکل داده‌اند، سرفه‌های طولانی ‌مدت، سیری زودرس و بی‌اشتهایی، خشونت صدا از جمله این علائم است.

صادقی گفت: نباید از سرطان هراس داشت و با رعایت شیوه زندگی سالم و تشخیص زودهنگام آن و نیز با پیشگیری و درمان مناسب باید با آن مبارزه کرد.

انتهای پیام/م30/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول