اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بیرجند:

پناه آوردن به اهل‌بیت، راه رهایی از مشکلات است

خبرگزاری فارس: امام جمعه بیرجند گفت: تنها راه رهایی از مشکلات پناه آوردن به اهل‌بیت است که باید این الگو را به دنیا نیز ارائه داد.

پناه آوردن به اهل‌بیت، راه رهایی از مشکلات است
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حجت‌الاسلام و المسلمین علی رضایی‌بیرجندی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان بیرجند با اشاره به تقوای الهی گفت: تقوا داشتن یعنی تمامی حالات روانی انسان تحت کنترل عقل باشد، لذا انسان باید در تمامی لحظات از رفتار خود مراقبت کند.

وی با اشاره به تربیت اخلاقی، افزود: بزرگ‌ترین هدیه عالَم، جان انسان است که نباید از این حقیقت بزرگ غفلت کرد.

امام جمعه بیرجند اظهار داشت: دوای جان انسان در خود او است اما توجه نمی‌کند و خود موجب دردمندی وجود خود می‌شود.

رضایی بیرجندی ادامه داد: در انسان یک عالم بزرگ نهاده شده بنابراین باید قدر خود را بداند.

وی، جهت‌دهی، آشنایی با مفاهیم عالی، گسترش دنیای ذهنی، زمینه‌سازی برای بروز ذوق و استعداد، آموزش زبان و گسترش واژگان در اندیشه کودکان، آموزش صحبت کردن صحیح، اصلاح گویش‌ها و توجه به فرهنگ منطقه‌ای، پرهیز از انزوا و اصلاح رفتارهای اجتماعی فرزندان را از وظایف والدین عنوان کرد.

امام جمعه بیرجند با تأکید بر اینکه مردم باید برای اصلاح فرهنگ پیش‌قدم شوند، گفت: بزرگ‌ترین توهین به فرهنگ اشعاری و مباحثی است که گاهی بدون توجه از زبان برخی جاری می‌شود.

رضایی با اشاره به میلاد پیامبر(ص)، تصریح کرد: امروزه می‌بینیم که نام پیامبر اسلام در جای جای جهان برده می‌شود و باید برای حفظ این وحدت تلاش کرد.

وی اذعان داشت: خراسان‌جنوبی استانی مرزی است که باید فرهنگی بودن و هم‌زیستی مسالمت‌آمیز خود را نشان دهد و ضمن پافشاری کامل بر اعتقادات دینی با انسانیت و ادب، وحدت را میان مسلمانان حفظ کند.

امام جمعه بیرجند بیان داشت: عده‌ای دست آمریکا را در انقلاب‌های اخیر منطقه دخیل می‌دانند که این نادانی محض است.

وی، دهه فجر را فرصتی دوباره برای تجدید میثاق با امام و شهدا دانست و گفت: بسیاری از کشورها را می‌بینیم که با وجود مستقل شدن با مشکلات عدیده‌ای دست و پنجه نرم می‌کنند که این مهم به علت نداشتن ولایت و ولی‌فقیه است.

انتهای پیام/ح10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول