اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

خطیب جمعه اردبیل خطاب به دستگاه قضایی:

دلالان آراء را زندانی کنید

خبرگزاری فارس: امام جمعه اردبیل با هشدار به دست‌اندرکاران انتخابات در حفظ سلامت فضای رای‌گیری از دستگاه قضایی خواست به شدت با دلالان موسم انتخابات برخورد کرده و آنها را زندانی کند.

دلالان آراء را زندانی کنید
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام سید حسن عاملی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر اردبیل در بیان معیارهای کاندیدای اصلح اظهار داشت: مردم در انتخاب کاندیدای اصلح به طریق و روش معرفی و شناساندن آنها توجه کنند چرا که برخی‌ها در این میدان به دنبال صرف هزینه‌های میلیاردی هستند و به جای حفظ معیارهای درست انتخاب راه را به خطا می‌روند.

وی گفت: مردم باید مقصد و هدف چنین افرادی را بشناسند که با وعده‌های دروغ و صرف پول‌های غیرمتعارف قصد راهیابی به فضایی را دارند که سرنوشت کشور در آنجا رقم می‌خورد.

امام جمعه اردبیل خطاب به عموم مردم تیز خاطرنشان کرد: بدانید هر کس غیرمتعارف پول خرج کند شیاد است و نمی‌توان از او انتظار نماینده‌ای شایسته و درخور شان مردم را داشت.

عاملی اضافه کرد: مگر صحنه انتخابات صحنه تجارت است که عده‌ای دلال وارد میدان شده‌اند و در کمال بی‌شرمی می‌خواهند رای مردم را با پول خریداری کنند.

وی بیان داشت: مگر در این شهر به جز سه نفر نماینده‌ای دیگر می‌تواند راهی مجلس شود که فردی دلالی هفت نماینده را عهده‌دار است و از هم اکنون به فکر جیب خود و بازی‌های غیرمتعارف است.

نماینده مردم اردبیل در مجلس خبرگان رهبری در ادامه سخنان خود افزود: مردم باید بدانند نقش اصلی را در میدان انتخابات خود آنها ایفا می‌کنند و اگر خدای ناکرده افرادی ناصالح به مجلس راه یابد باید فاتحه بسیاری از امور را خواند.

عاملی با بیان اینکه همه وظیفه داریم فضای انتخابات را پاک نگهداریم تصریح کرد: آن کس که رای خود را می‌فروشد در حقیقت اهانت به عزت ملت و خون شهدا می‌کند و به آرمان ملت ایران دهن‌کجی کرده است.

وی اصیل‌ترین حق ملت را دخالت در امور کشور و مدیریت اجرایی دانست و اظهار داشت: آن کس که رای مردم را با پول خریداری می‌کند قیمت او به همان میزان پولی است که در قبال رای به مردم پرداخت کرده است.

خطیب جمعه اردبیل ادامه داد: حضرت علی(ع) تعبیر خوبی از افرادی که با پول رای مردم را می‌خرند بیان کرده‌اند که اگر به اصل آن توجه کنیم نباید دنبال چنین شیوه‌های نامرسومی برویم.

عاملی خاطرنشان کرد: آنهایی که قصد دارند با پول رای مردم را بگیرند در حقیقت به تفکر مردم اهانت کرده و استقلال رای و معنویت مردم را به یقین با پول سنجش می‌کند.

وی بیان داشت: این چنین کاندیدایی در حقیقت به صراحت اعلام می‌کند که هیچ لیاقت و فضیلتی برای راهیابی به مجلس ندارد و به همین خاطر با ابزار پول می‌خواهد آرای مردم را جلب کند.

نماینده مردم اردبیل در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه این کار شرعا نیز خلاف واقع است تصریح کرد: تمام مراجع در این زمینه به ویژه خرید و فروش آرا فتوای روشنی صادر کرده‌اند چرا که دست زدن به این کار تضییع حقوق ملت و ضمانت کار خلاف و اشتباه است.

وابستگان به کانون ثروت و قدرت عاجز از ادای وظیفه هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، عاملی فرمایش مقام معظم رهبری را در مورد وابسته بودن نماینده مجلس به قطب ثروت و قدرت را یادآور شد و گفت: همانگونه که معظم‌له اعلام کرده‌اند؛ نباید اجازه دهیم کاندیداهایی که به این کانون پوچ و واهی وابسته هستند راهی مجلس شوند چرا که به یقین چنین افرادی یا وکیل‌الدوله می‌شوند و یا مصالح افراد دارای ثروت را همیشه ملاک کار خود قرار می‌دهند.

وی اضافه کرد: ما از دستگاه‌های نظارتی انتظار داریم هزینه تبلیغات را مورد رصد و کنترل قرار دهند چرا که عقل سلیم نمی‌پذیرد یک کاندیدا در این حوزه میلیاردی هزینه کند و فردا در مجلس از حق و حقوق ملت و عدالت‌خواهی دفاع کند.

امام جمعه اردبیل در ادامه سخنان خود با اشاره به ارائه طرحی در این زمینه به مجلس در بازرسی و بررسی این موضوع بیان داشت: طرحی به مجلس ارائه شد تا دستگاه‌های مختلف هزینه انتخاباتی کاندیداها را کنترل کند به گونه‌ای که در زمان آغاز تبلیغات اموال منقول و غیرمنقول نماینده و وابستگان او مورد ارزیابی قرار گیرد و همین کاندیدا بعد از 24 ساعت مهلت پایان تبلیغات گزارشی از هزینه‌های تبلیغاتی خود را ارائه کند.

عاملی با اظهار تاسف از حرکت اخیر مجلس شورای اسلامی در به تصویب نرساندن این طرح دوفوریتی اذعان داشت: سئوال ما این است که مگر رهبر معظم انقلاب در این زمینه تذکر لازم را نداده‌اند در حالی که نمایندگان علیرغم این تذکرات و احساس نگرانی در جامعه این طرح دوفوریتی را نادیده گرفته و همچنان در اذهان مردم گره کوری به وجود آورده‌اند.

 

*‌دانش ساخت نیروگاه هسته‌ای در ایران بومی شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، نماینده مردم اردبیل در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به ایام دهه فجر و دستاوردهای عظیم انقلاب اسلامی اظهار داشت: یکی از شایسته‌ترین این دستاوردها برگزاری 33 انتخابات در 33 سال گذشته است به گونه‌ای که اراده مردم در انتخاب مسئولان نظام از رهبر معظم انقلاب گرفته تا شورای شهر و روستاها در جامعه حاکم است.

عاملی به دومین دستاورد ارزشمند این نظام نعمت پیشرفت علمی و فناوری‌های جدید اشاره کرد و افزود: امروز کشورهای قلدرمآب دنیا را براساس علم و سهم کشورها در تولید دانش بین خود تقسیم کرده‌اند به طوری که این کشور را 500 سال در خواب عمیق فرو بردند تا سهمی از این ابزار توسعه نداشته باشد.

وی گفت: ملت ما 33 سال است از این خواب عمیق بیدار شده و امروز با گذشت 33 سال از پیروزی انقلاب ایران رتبه اول تولید علمی را در منطقه بنا به اظهار نهادهای بین‌المللی دارد.

امام جمعه اردبیل به سفر اخیر خود به شهر بوشهر و بازدید از نیروگاه هسته‌ای این شهر اشاره و تصریح کرد: در پایتخت انرژی ایران،عسلویه، می‌توان به خوبی ثمره و نتیجه پیشرفت‌های علمی دانشمندان ایرانی را مشاهده کرد و نتیجه عکس تحریم را به خوبی دید.

عاملی با بیان اینکه ایران امروز در تولید دانش نیروگاه هسته‌ای به شرایط بومی رسیده است بیان داشت: دومین نیروگاه هسته‌ای را دانشمندان و متخصصان ایرانی در حال ساخت هستند که انتظار می‌رود این کار در سال‌های آینده به ثمر بنشیند.

وی ادامه داد: 85 درصد سوخت نیروگاه‌های ما فسیلی بوده است در حالی که این میزان در کشورهای غربی به ویژه فرانسه برعکس است و ما امروز به سمتی حرکت می‌کنیم که از این انرژی پاک استفاده بهینه داشته باشیم.

امام جمعه اردبیل به برخی کارشکنی‌های نظام استکبار در این زمینه اشاره کرد و گفت: در حالی که در کشورهای اروپایی صدها نیروگاه هسته‌ای وجود دارد ولی وقتی ما صاحب یک نیروگاه می‌شویم زمین و زمان را به هم می‌دوزند که چرا ایران به این پیشرفت‌ها دست یافته است در حالی که این حق مسلم ملت ایران است.

عاملی به تلاش متخصصان در پیشرفت‌های علمی و هسته‌ای اشاره کرد و بیان داشت: ما امروز در اوج محاصره تکنولوژی و تحریم کشورهای غربی قادر به ساخت پالایشگاه، نیروگاه و کارخانه‌های متعدد پتروشیمی هستیم به طوری که در منطقه عسلویه ده‌ها پالایشگاه و واحد پتروشیمی احداث شده و در حال بهره‌برداری از آنها هستیم.

وی در ادامه خطبه‌های نماز اظهار داشت: نظام استکباری تلاش می‌کند با پیشنهادات رفاهی برای متخصصان ما آنها را از ایران خارج و به سوی خود جلب کند در حالی که ما با پیشرفت علمی و تولیدات شگرف در این زمینه خودمان را در سطح بین‌المللی بالا کشیده‌ایم و به دنیا فهمانده‌ایم که تلاش آنها بی‌ثمر است.

*فطرت پاک انسان خیانت را برنمی‌تابد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، خطیب جمعه اردبیل در ادامه سخنان خود از فطرت به عنوان خمیرمایه تعالی و رشد واقعی بشریت یاد کرد و گفت: اگر فطرت که منشا اخلاق و مکارم و فضایل است در جامعه نادیده گرفته شود جامعه به جنگلی می‌ماند که تمام خصلت‌های حیوانی در آن ظهور و بروز می‌کند.

عاملی افزود: فطرت عامل هدایت، فهم و صیانت و حفاظت از خواسته‌های بشریت است و از آن به عنوان سهولت در زندگی و دور شدن از برخی سختی‌ها یاد می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: اگر فطرت انسانی بیدار باشد انسان دچار تفاخر، کینه، عداوت، تبعیض و نزاع نمی‌شود و غصه فردا را نیز نمی‌خورد.

امام جمعه اردبیل اضافه کرد: فطرت ناپاک سبب می‌شود تا عده‌‌ای فرصت‌طلب آذوقه و نیاز مردم را انبار کرده و با خوی اشرافی‌گری خود را برتر از دیگران قلمداد کند.

عاملی معنای دیگر فطرت را تمایل به توحید، تواضع و فروتنی اعلام کرد و گفت: اگر نبی مکرم اسلام پنج خصلت گریه کردن کودک، با خاک بازی کردن آنها، زود صلح کردن آنها بعد از دعوا، اضطراب فردا نداشتن و اهمیت ندادن به مال دنیا را با ساخت خانه کذایی برای خود و خراب کردن آن دوست می‌دارد به خاطر فطرت پاکی است که در نهاد کودک وجود دارد.

وی در پایان سخنان خود اظهار داشت: دعوای امروز ما با نظام غرب در این است که چرا باید به فطرت پاک انسان‌ها خیانت کرده و از آن سوء استفاده کنیم.

انتهای پیام/صا10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول