اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

صوفی در آیین اختتامیه طرح ملی وبلاگ نویسی بوی سیب

هنر شیعه استفاده از تمام ابزارها برای معرفی فرهنگ عاشورا است

خبرگزاری فارس: معاون صدای،‌ سازمان صدا و سیما گفت: هنر شیعیان و وفاداران حضرت اباعبدالله این است که از همه ابزارها و امکانات برای معرفی حرکت انسان ساز عاشورا استفاده می‌کنند.

هنر شیعه استفاده از تمام ابزارها برای معرفی فرهنگ عاشورا است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم،‌ محمد حسین صوفی در آیین اختتامیه پنجمین دوره طرح ملی وبلاگ نویسی بوی سیب که پنج‌شنبه شب با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سالن آیت‌الله فاضل لنکرانی مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) قم برگزار شد با گرامیداشت سی و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و همچنین فرارسیدن 17 ربیع‌الاول سالروز میلاد نبی مکرم اسلام حضرت محمد(ص) گفت: برگزاری اختتامیه پنجمین دوره طرح ملی وبلاگ نویسی بوی سیب را با این ایام خجسته به فال نیک می‌گیریم.

وی هدف از برگزاری طرح ملی وبلاگ نویسی بوی سیب را عرض ارادت به ساحت مقدس حضرت اباعبدالله الحسین دانست و اظهار داشت: یاد و نام حضرت اباعبدالله الحسین(ع) از زمان تولد آن حضرت با برکت بوده است و تا قیام حضرت حجت(عج) راهگشای همه فرزانگان و عاشقان خواهد بود.

معاون صدای سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران معرفی، تبلیغ و شناخت هر چه بیشتر فرهنگ عاشورا و فرهنگ موجود در کربلا را از دیگر اهداف این طرح ذکر کرد و خاطرنشان کرد: قیام حضرت اباعبدالله الحسین دارای مضامین و پیام‌های ارزشی فراوانی در راستای ایثارگری، شناخت امور فرهنگی، تربیتی، از خودگذشتگی، فداکاری، آزادی، استقلال طلبی، وفاداری، مهر و محبت و مهربانی است.

وی افزود: با واکاوی شخصیت 72 نفری که در کربلا حضور داشتند متوجه می‌شویم بیش از آنچه تا به حال درباره این بزرگان گفته شده است می‌بایست گفت و شنید و نوشت زیرا هر کدام از این افراد در عرصه‌های گوناگون دارای شخصیت‌های ممتاز، برجسته، ویژه و تاثیرگذار بودند.

صوفی در ادامه سخنان خود خاطرنشان کرد: وفاداران به حضرت اباعبدالله و ارادتمندان به کربلا و عاشورا در طول تاریخ متناسب با اقتضائات روز و متناسب با شرایط و امکانات موجود در جهت ادامه راه حضرت امام سجاد(ع) و حضرت زینب(س) به عنوان پیام‌آوران کربلا در عرصه‌های مختلف در زمان‌های مختلف با ابزارهای مختلف پیام‌های عاشورا و کربلا را به تاسی از حضرت سجاد(ع) و حضرت زینب(س) منتقل کردند.

وی با اشاره به مراحل تبلیغ و ترویج فرهنگ عاشورا در مراحل مختلف زمانی اظهار داشت: زمانی این کار از طریق سخنرانی، وعظ و منبر اتفاق می‌افتاد که خیلی هم تاثیر‌گذار بود و تا هم‌اکنون نیز ادامه دارد و پس از آن فرهنگ نشر، چاپ و کتاب وارد میدان شد که آن هم به کمک وعظ و خطابه و سخنرانی آمد.

معاون صدای سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه با پدید آمدن صنعت صوت و تصویر، رادیو و تلوزیون هم در کنار دیگر مقولات اقدام به انتشار، تبلیغ و تبیین فرهنگ عاشورا و پیام عاشورا کردند، تصریح کرد: این هنر شیعیان و وفاداران حضرت اباعبدالله است که از همه ابزارها و امکانات برای معرفی، تبلیغ و تبیین آن حرکت انسان ساز و حرکت‌آفرین استفاده می‌کنند.

وی با بیان اینکه تا به حال موضوعی مانند کربلا بعد از یک هزار و اندی سال اتفاق نیفتاده است،‌ ابراز داشت: شاید این نیز در عظمت کربلا باشد که هیچ موضوع مشابهی وجود نداشته باشد که بتوان آن را با کربلا مقایسه کرد.

صوفی تصریح کرد: عظمت کربلا در این است که به عنوان تک ستاره باقی بماند و همیشه یاد و نام حضرت اباعبدالله و شهدای کربلا به عنوان تاریخ ساز در طول تاریخ مطرح شود.

انتهای پیام/ش10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول