اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

چهارمین سوگواره وبلاگ‌نویسان عاشورایی از خط پایان می‌گذرد

خبرگزاری فارس: چهارمین سوگواره وبلاگ‌نویسان عاشورایی با معرفی برگزیدگان به پایان می‌رسد.

چهارمین سوگواره وبلاگ‌نویسان عاشورایی از خط پایان می‌گذرد

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، در مراسم اختتامیه چهارمین سوگواره بین‌المللی وبلاگ‌نویسان عاشورایی برگزیدگان این جشنوراه معرفی و از آنها تجلیل می‌شود.

مدیر فرهنگسرای ولاء در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در جنوب استان تهران اظهار داشت: قیام امام حسین (ع) تاثیر عمیقی بر کیان اعتقادی و فرهنگی ما گذاشته است. این روزها همه جا رنگ و بوی حسینی و عاشورایی دارد، به ‌ویژه عرصه‌های جدید فرهنگی مانند فضای سایبری که سازمان فرهنگی‌ هنری شهرداری یکی از متولیان آن است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: ردپای شور و شعور عاشورایی را می‌توانیم به خوبی در این فضا ببینیم. مدیریت فرهنگی هنری منطقه 20، چهار سال است که طرح سوگواره وبلاگ‌نویسان عاشورایی را آغاز کرده تا در فراگیر شدن معارف مربوط به قیام عاشورا در فضای سایبری نقش داشته باشد. البته از سال قبل، رویکرد جدیدی برای این سوگواره به‌صورت بین‌المللی بود. در حال حاضر، این سوگواره در سه بخش فارسی، انگلیسی و عربی برگزار می‌شود و خیلی از کاربران داخلی اینترنت، وبلاگ‌نویسان غیرایرانی در کشورهای مسلمانان به‌ویژه شیعیان از این برنامه استقبال کرده‌اند.

حجت‌الاسلام محمدتقی محمدیان در ارتباط با محورهای این جشنواره عنوان کرد: محوریت اصلی دوره چهارم سوگواره وبلاگ‌نویسان عاشورایی که با همکاری و مشارکت سازمان بسیج دانشجویی کشور، دانشگاه جامعةالمصطفی در قم، مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت ارشاد، موسسه فرهنگی‌، هنری تبیان و اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان برگزار می‌شود، نسبت امام حسین (ع) با بیداری اسلامی است زیرا که تاریخ بشریت به شدت وامدار عاشوراست و نهضت کربلا به تنهایی توانسته با ایجاد فرهنگی ماندگار تاریخ را تحت تاثیر خود قرار دهد.

وی در ادامه در ارتباط با برنامه اختتامیه این جشنواره گفت: این مراسم با حضور رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، دبیرکل اتحادیه دفاع از مردم فلسطین، رئیس سازمان بسیج دانشجویی، رئیس مرکز رسانه‌های دیجیتال، دبیرکل انجمن اسلامی دانش‌آموزان، مسئول دفتر حزب‌الله در تهران، مدیر موسسه فرهنگی تبیان، معاون تربیتی جامعةالمصطفی، قائم مقام سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برگزار می‌شود.

مدیر فرهنگسرای ولاء اظهار داشت: در چهارمین سوگواره وبلاگ نویسان عاشورایی حدود 3 هزار نفر در این دوره شرکت کردند که یک‌هزار و 700 وبلاگ توسط داوران مورد داوری قرار گرفت.

وی ادامه داد: میثم محمدحسنی مدیرکل وبلاگ دوئل و داور بخش عکس و طرح گرافیک، محسن اردستانی مدیر وبلاگ مبارز و داور بخش نماهنگ، صوت و پادکست و کاظم رسانی دبیر جشنواره شعر دفاع مقدس و داور بخش شعر و یادداشت وبلاگی از جمله داوران این سوگواره محسوب می‌شوند.

محمدیان تصریح کرد: در کل 50 اثر از آثار رسیده برگزیده شد که به 25 نفر از برگزیدگان سوگواره کمک هزینه سفر کربلا و به مابقی آنها کمک هزینه سفر به مشهد مقدس تعلق می‌گیرد.

مدیر فرهنگسرای ولاء اضافه کرد: همچنین در این دوره هیچگونه اطلاع‌رسانی به برگزیدگان سوگواره صورت نمی‌گیرد و در مراسم اختتامیه افراد برگزیده معرفی می‌شوند.

وی تاکید کرد: مراسم اختتامیه این سوگواره با معرفی 50 برگزیده، روز دوشنبه دهم بهمن‌ ماه از ساعت 15 تا 17 در سالن ولی‌عصر (عج) فرهنگسرای ولا برگزار می‌شود.

مدیر فرهنگسرای ولاء در پایان خاطرنشان کرد: علاقه‌مندان جهت حضور در این مراسم می‌توانند به فرهنگسرای ولا واقع در شهرری، میدان نماز مراجعه کنند.

انتهای پیام/آ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول