اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در دهه فجر صورت می‌گیرد

کلنگ‌زنی مصلای بزرگ شهرستان همدان

خبرگزاری فارس: نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی از کلنگ‌زنی مصلای همدان در دهه مبارک فجر خبر داد.

کلنگ‌زنی مصلای بزرگ شهرستان همدان
سیدمحمدکاظم حجازی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به آغاز عملیات اجرایی مصلای همدان همزمان با دهه فجر اظهار کرد: مصلای جدید همدان در منطقه تپه مصلی به عنوان یکی از مطالبات مردم مؤمن همدان به شمار می‌رود چرا که نمازگزاران نمازهای جمعه و عید فطر دغدغه آن را از سال‌های گذشته منعکس کرده بودند.

وی گفت: کار این پروژه در آغازین ایام پس از پیروزی انقلاب به صورت مقطعی شروع شد ولی به دلایلی استمرار آن ممکن نشد که با پیگیری‌های مستمر و تأکید نماینده ولی فقیه، مقدمات اجرای آن دوباره آغاز شد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مرحله اول اجرایی این پروژه شامل احداث دو طبقه زیرزمین، دو طبقه اصلی و دو نیم طبقه تأسیساتی با متراژ حدود 22 هزار مترمربع است که برای پاسخگویی به نیاز حداقل 10 هزار نمازگزار و در مراسم‌های دیگر برای 20 هزار نفر ایجاد می‌شود.

وی گفت: این پروژه دارای چهار مناره و گنبدخانه اصلی و گنبدهای فرعی در فاز اول به انجام خواهد رسید که پیش‌بینی می‌شود این مقدار از فعالیت حدود 17 میلیارد تومان منابع مالی نیاز داشته باشد.

حجازی تأکید کرد: با مذاکرات و رایزنی‌های صورت گرفته با مسئولان ملی قرار شد قریب 10 میلیارد تومان این نیاز در سال 90 و 91 به این پروژه اختصاص یابد تا سرعت لازم برای اجرای کامل آن در فاز اول مهیا شود. این مرحله از کار با همکاری و همدلی میان مجموعه استان و مسئولان دست‌اندرکار انجام شد تا نگرانی‌های سال‌های متوالی نسبت به محل برگزاری نماز جمعه در همدان رفع شود.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی افزود: امیدواریم با شروع این پروژه و تعیین پیمانکار اصلی اجرای آن، زمینه مساعدت مردم از باب مشارکت آنها برای سرعت‌بخشی پروژه حاصل شود. این پروژه جدای از برگزاری نماز جمعه و عید فطر می‌تواند مرکز مناسبی برای تجمعات مردم شریف مرکز استان در مناسبت‌های مختلف باشد.

حجازی در پایان افزود: به دلیل مکان انتخاب شده برای احداث این پروژه، می‌توان آن را یکی از استثناترین پروژه‌های سطح کشور خواند.

انتهای پیام/خ۲۰/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول