اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با 536 میلیارد ریال در دهه فجر صورت می‌گیرد

افتتاح 20 پروژه در منطقه آزاد ارس

خبرگزاری فارس: سرپرست منطقه آزاد ارس گفت: 20 پروژه سرمایه‌گذاری، عمرانی، فرهنگی و گردشگری با اعتباری بالغ بر 536 میلیارد و 398 میلیون ریال طی دهه فجر در منطقه آزاد ارس به بهره‌برداری می‌رسد.

افتتاح 20 پروژه در منطقه آزاد ارس

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد ارس،صادق نجفی با اعلام این خبر افزود: آغاز فعالیت رسمی منطقه آزاد ارس در محدوده مصوب آن در 20هزار هکتار مساحت به همراه آغاز واردات و تردد خودروهای وارداتی در این محدوده دو رویداد بسیار مهم این ایام است.

وی افزود: در کنار آن بهره‌برداری از هشت پروژه صنعتی با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی نیز در ایام دهه فجر آغاز خواهد شد.

سرپرست منطقه آزاد ارس ادامه داد: همچنین پروژه پاساژهای صنعتی منطقه در سایت صنایع پاک و های‌تک با 46 واحد که به زودی واگذار خواهند شد نیز افتتاح می‌شود.

وی افزود: چند پروژه عمرانی از جمله بهره‌برداری از ساختمان آموزشی پردیس دانشگاه تهران، آبشارهای پارک کوهستان و چند پروژه عمرانی گردشگری نیز در این ایام افتتاح خواهند شد.

نجفی، راه‌اندازی محدوده 20 هزار هکتاری را همزمان با ایام مبارک دهه فجر سال‌جاری مبارک دانست و گفت: راه‌اندازی این محدوده که طبق مصوبات انجام شده ،قرار بود در سال 1392 اتفاق بیفتد رونق اقتصاد و صنعت و تجارت منطقه آزاد ارس را دگرگون می‌کند.

وی با اشاره به تعدد طرح‌های آماده افتتاح اظهار داشت: در مدت دهه فجر امسال هر روز دو پروژه در منطقه آزاد ارس افتتاح و به بهره‌برداری خواهند رسید.

نجفی یادآور شد: برای تامین برق و گاز مورد نیاز فازهای صنعتی محدوده 20 هزار هکتاری با ادارات برق و گاز استان مذاکرات لازم برای تزریق یک‌هزار مگاوات برق و تامین گاز واحدهای تولیدی و کارخانجات انجام شده است.

انتهای پیام/ش30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول