اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد:

اوقاف در تلاش است تا موقوفه‌ها طبق نظر واقفین هزینه شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد گفت: اداره‌کل اوقاف در این استان همه تلاش خود را به‌کار می‌بندد تا موقوفه‌ها و درآمد آن‌ها آن‌گونه که نظر واقفین است، هزینه شوند.

اوقاف در تلاش است تا موقوفه‌ها طبق نظر واقفین هزینه شود
حجت‌الاسلام سید علی‌صالح موسوی‌اعظم امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج اظهار داشت: عمل به نیات واقفین یکی از دستورات الهی است که مورد تاکید همه علما است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد افزود: هیچ کس با هیچ مقامی قصد دخل و تصرف در موقوفات را ندارد و این اداره‌کل در این زمینه وسواس خاصی را به خرج می‌دهد.
وی بیان داشت: عمل دقیق و مو به مو مطابق نیت واقفین یکی از اموری است که در همه موقوفات استان کهگیلویه و بویراحمد رعایت شده و نماینده ولی فقیه نیز در این استان تاکید ویژه‌ای بر این موضوع دارند.
موسوی‌اعظم با اشاره به هفته وقف عنوان کرد: کنترل ثروت، فقرزدایی، آثار تربیتی، ایجاد مهربانی و الفت، حفظ ارزش‌ها و ایجاد اشتغال از فواید وقف در جامعه هستند که باید در ترویج آن تلاش کنیم.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: افرادی که با هر نیتی قصد وقف یکی از اموال خود را دارند باید به این اداره‌کل مراجعه و وقف‌نامه خود را امضا کنند.
این مسئول در کهگیلویه و بویراحمد کارکردهای اقتصادی وقف را از شاخصه‌های مهم آن دانست و تاکید کرد: در عمل نیکوی وقف بدون آنکه منتی در کار باشد، وقف کننده نیازی را از یک نیازمند برطرف می‌کند.

*برگزاری همایش وقف، احسان ماندگار در یاسوج
موسوی‌اعظم شعار امروز هفته وقف را وقف، امامزادگان قطب فرهنگی اعلام کرد و تاکید کرد: همایش وقف، احسان ماندگار، چهارشنبه روز پنجم هفته وقف در یاسوج  و سایر شهرستان‌های این استان برگزار می‌شود.
وی، ترویج فرهنگ ناب محمدی را از مصادیق نیازهای روز جامعه و نیات واقفین نام برد و ترویج فرهنگ وقف، تبلیغ فرهنگ شهادت، کمک به تولید علم و ساخت مدارس دینی را از دیگر نیات واقفین و مصادیق آن دانست.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد گفت: در مبادی ورودی و خروجی همایش وقف، احسان ماندگار از مردم برای ثبت‌نام وقف جدید ثبت‌نام به عمل می‌آید و کمک‌های مردمی جمع‌آوری می‌شود.
وی از غبارروبی، عطرافشانی و باز کردن پارچه‌های سیاه از امامزادگان در پایان ماه صفر و آغاز ماه ربیع‌الاول خبر داد.
موسوی‌اعظم از همایش تجلیل از ایثارگران اصحاب وقف در روز پنج‌شنبه همین هفته به‌عنوان یکی از برنامه‌های هفته وقف در کهگیلویه و بویراحمد نام برد و خاطرنشان کرد: امیدواریم با ایجاد و افزایش تعامل با واقفین بتوانیم طبق نیات واقفین در مصادیقی که عنوان شد قدمی موثر در جامعه برداریم.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: موقوفه‌خواری از شراب‌خواری هم بدتر است که در این زمینه اداره‌کل اوقاف در این استان همه تلاش خود را به‌کار می‌بندد تا موقوفه‌ها و درآمد آن‌ها آن‌گونه که نظر واقفین است، هزینه شوند.
انتهای پیام/م20/چ3000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول