اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در جشنواره تلاش‌های ماندگار خراسان شمالی

500 دانش‌آموز بر‌تر در کنکور سراسری تقدیر شدند‌

خبرگزاری فارس: 500 دانش‌آموز بر‌تر رشته‌های مختلف المپیاد و کنکور سراسری در پنجمین جشنواره تلاش‌های ماندگار خراسان شمالی تقدیر شدند.

500 دانش‌آموز بر‌تر در کنکور سراسری تقدیر شدند‌

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد استاندار خراسان شمالی بعد از ظهر امروز در جشنواره تلاش‌های ماندگار اظهار کرد: به برکت انقلاب اسلامی، ایران کانون بیداری اسلامی و آزاد‌اندیشی و تحرک در بین جوامع اسلامی است.

ابوطالب شفقت گفت: رشد و شکوفایی عظیمی که در حال حاضر در کشور شاهد آن هستیم ثمره تلاش‌های حضرت امام (ره) و همراهی اقشار مختلف جامعه است.

وی افزود: تلاش در راستای علم‌آموزی لازمه الگو بودن برای سایر ملت‌ها بوده و با علم‌آموزی سیطره علمی خود را می‌توانیم به جهانیان نشان دهیم.

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی با اشاره به جهش این استان در ابعاد معرفتی و علمی در سالهای اخیر تصریح کرد: برای پیروزی انقلاب اسلامی جان‌فشانی‌های فراوانی صورت گرفته و وظیفه همگان تلاش در حفظ و تداوم آن است.

وی همچنین شکوفایی علمی نظام اسلامی با وجود تحریم‌ها و دشمنی‌ها را مورد اشاره قرار داد و گفت: احیای دین هدف اصلی انقلاب‌ها است.

استاندار خراسان شمالی توصیه‌های امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری به جوانان در تهذیب نفس و کسب علم را یادآور شد و افزود: خواسته رهبری نظام از دانش‌آموزان درک محتوا و مفهوم انقلاب و توسعه علم و دانش است.

وی با بیان اینکه ایران اسلامی هم اکنون در خط مقدم استکبارستیزی جهانی قرار دارد، گسترش هویت دینی و تقوای جوانان را مکمل داشته‌های علمی برای سازندگی کشور دانست.

شفقت اظهار امیدواری کرد؛ با تلاش مضاعف جوانان و مسئولان نظام اسلامی، زمینه برای الگو شدن در تمام حوزه‌ها فراهم شود.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی نیز در این آیین گفت: شورای آموزش و پرورش استان در سال 90 -89 رتبه بر‌تر کشوری را کسب کرده است.

محمد وحیدی اظهار کرد: دانش‌آموزان استان در کنکور رشته ریاضی رتبه سوم کشور و در کنکور رشته تجربی رتبه چهارم و در رشته انسانی رتبه پنجم را کسب کرده‌اند.

وی کسب 254 عنوان برتری در مرحله اول المپیاد را یکی از افتخارات استان خواند که به نسبت تعداد دانش‌آموزان محاسبه شده است.

وحیدی عنوان کرد: بیش از 5 هزار تن از دانش‌آموزان استان افتخارات و رتبه‌های کشوری کسب کرده‌اند که در این جشنواره به دلیل فضای محدود فقط از 500 نفر آنان تجلیل شد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش استان تاکنون 300 شهید دانش‌آموز و 24 شهید معلم تقدیم انقلاب کرده است.

همچنین در حاشیه این جشنواره از کتاب بزرگ استان‌شناسی رونمایی شد.

این کتاب توسط آموزش و پرورش خراسان شمالی تهیه شده است.

انتهای پیام/ج10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول