اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با هم‌اندیشی نخبگان خلخالی

تندیس‌های مشاهیر در شهرستان خلخال نصب می‌شود

خبرگزاری فارس: ا‌مام جمعه خلخال گفت: با هم‌اندیشی و هم فکری نخبگان و مشاهیر خلخالی مقیم نقاط مختلف کشور تندیس‌های مشاهیر این شهرستان در خیابان‌ها و میادین نصب می‌شود.

تندیس‌های مشاهیر در شهرستان خلخال نصب می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام امیر رشتبری پیش از ظهر امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی خلخال اظهار داشت: با توجه به نبود تندیس و نمادی از چهره‌های ماندگار و بزرگان شهرستان خلخال در سطح میادین و خیابان‌های شهر تلاش می‌شود با استفاده از نقطه نظرات مردم و صاحب‌نظران در این زمینه دست کم سه تندیس از چهره‌های ماندگار و شاخص گذشته و عصر حاضر منطقه ساخته و در میادین اصلی شهر نصب شود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خلخال بیان داشت: با توجه به گذشته و حال شهرستان خلخال به عنوان یک منطقه عالم‌خیز و نخبه‌پرور، برگزاری همایش مشاهیر خلخال قبل از سفارش ساخت این تندیس ها ضروری به نظر می‌رسد.

رشتبری تصریح کرد: بنا داریم با برگزاری این همایش و با دعوت از همه چهره‌های شاخص علمی، مذهبی، ادبی محققین و نخبگان خلخالی مقیم این منطقه و یا ساکن مناطق مختلف کشور و با استفاده از نقطه نظرات همه صاحب‌نظران زمینه را برای ساخت این تندیس‌ها فراهم کنیم.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خلخال در ادامه سخنان خود با تاکید بر اینکه شورای فرهنگ عمومی مسئول مستقیم نام‌گذاری خیابان‌ها و معابر عمومی شهر است از شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر خلخال خواست تا در زمان نام‌گذاری اماکن عمومی نظر شورای فرهنگ عمومی شهرستان را لحاظ کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این جلسه فرماندار خلخال نیز از تشکیل کمیته بررسی ملاک‌ها و معیارهای انتخاب نماد شهر و چهره‌های ماندگار شهرستان برای ساخت تندیس و نصب آن در سه نقطه از شهر خلخال خبر داد.

ذبیح‌الله عبداللهی اظهار داشت: نظر نهایی این کمیته در شورای فرهنگ عمومی بررسی، تصویب و پس از ارزیابی آن در همایش بزرگداشت مشاهیر خلخال و با لحاظ نظر عموم مردم خلخال و توجه لازم به ترکیب جمعیتی و قومیت‌های مختلف در این شهرستان سفارش ساخت این تندیس‌ها برای نصب در سطح شهر خلخال داده خواهد شد.

انتهای پیام/ش20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول