اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل خبر داد

ممنوعیت صدور مجوز به واحدهای تولیدی ظروف یکبار مصرف در اردبیل

خبرگزاری فارس: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: هیچگونه مجوزی برای واحدهای تولید‌کننده ظروف یکبار مصرف با پایه پلاستیکی صادر نمی‌شود.

ممنوعیت صدور مجوز به واحدهای تولیدی ظروف یکبار مصرف در اردبیل
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، علی حمیدی صبح امروز در جلسه شورای سلامت استان اظهار داشت: ما به هیچ یک از درخواست‌های واصله برای صدور مجوز احداث واحد تولیدی ظروف یکبار مصرف با پایه پلاستیکی و کیسه‌های پلاستیکی را نمی‌دهیم چرا که وجود این مجموعه‌های تولیدی را مضر محیط زیست و سلامت مردم می‌دانیم.

وی با یادآوری اینکه در استان با سرمایه‌گذاری‌های خوبی تولید ظروف یکبار مصرف با پایه گیاهی آغاز شده است، افزود: ما از تمام مصرف‌کنندگان ظروف یکبار مصرف انتظار داریم تا با ممانعت از خرید ظروف یکبار مصرف پلیمری به استفاده از ظروف یکبار مصرف گیاهی روی آوردند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل در ادامه سخنان خود به بی‌توجهی برخی از زارعان منطقه مغان در آتش زدن کاه و کلش مزارع را در فصل تابستان یادآور شد و بیان داشت: این فرهنگ غلط سبب آلودگی هوا و برخی نگرانی‌های زیست محیطی می‌شود که ما امسال چندین پرونده تخلفاتی را در این زمینه تشکیل و به مراجع قضایی ارجاع دادیم.

حمیدی خاطرنشان کرد: دستگاه قضایی نه تنها حکمی برای این افراد صادر نکرده بلکه آنها را تبرئه نیز کرده است در حالی که ما مستندات و دلایل محکم و روشن خود را در این زمینه ارائه دادیم.

این مسئول همچنین به تدوین قانون جامع پسماند در شهرهای مختلف اشاره کرد و یادآور شد: ما با برگزاری جلسات مستمر کار گروه پسماند با مشارکت شهرداری‌ها سعی داریم دفن زباله و نحوه از بین بردن آن به شکل بهداشتی و بدون آسیب وارد کردن به طبیعت انجام شود.

 

ممنوعیت استفاده از ظروف یکبار مصرف در هتل‌ها و رستوران‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان نیز در این جلسه اظهار داشت: استفاده از ظروف یکبار مصرف پلاستیکی در هتل‌ و هتل آپارتمان سه ستاره و بالاتر از آن ممنوع است و ما به دیگر اماکن اقامتی نیز ابلاغ می‌کنیم تا از ظروف یکبار مصرف پلاستیکی استفاده نکنند.

بهروز ندایی تصریح کرد: ما اگر جلوی تولید ظروف یکبار مصرف پلاستیکی را بگیریم یک گام جلوتر از امر جمع‌آوری این ظروف از اماکن اقامتی و رستوران‌ها حرکت کردیم که این امر ضروری به نظر می‌رسد.

وی یادآور شد: با همکاری تولید‌کنندگان ظروف یکبار مصرف با پایه گیاهی و تامین هزینه از سوی آنها می‌توان کارهای تبلیغاتی و اطلاع‌رسانی خوبی را انجام داد و در کنار آن شایسته است خط تولید واحدهای سابق نیز اصلاح شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، معاون دادستان اردبیل نیز در این جلسه با موضع‌گیری در مورد اظهارات مدیرکل حفاظت محیط زیست استان در تبرئه متهمان آتش‌سوزی مزارع و ایجاد آلودگی محیط زیست اظهار داشت: به یقین مجموعه قضایی استان با اخلال‌گران در این زمینه برخورد می‌کند و اگر تبرئه‌ای نیز صورت گرفته است حتماً به دلیل نبود مدارک و استدلال‌های روشن، متقن و قابل ارائه بوده است.

یوسف خدادادی گفت: ما در تامین سلامت مردم به حدی حساس هستیم که حتی به دلیل سهل انگاری برخی از مسئولان مرتبط حوزه بهداشت در گذشته بازداشت‌هایی را نیز شاهد بودیم و اجازه ندادیم قصور یک نفر سلامت یک جامعه را دچار آسیب کند.

وی با اشاره به شکل‌گیری معاونت پیشگیری از وقوع جرم در دادگستری‌ها اضافه کرد: ما در حوزه بهداشتی نیز موازین پیشگیری را اولی‌تر از برخورد قرار دادیم و به یقین از این به بعد نیز این امر را به جد تعقیب می‌کنیم.

معاون دادستان اردبیل به موفقیت شورای سلامت استان در انجام کارهای اساسی و زیربنایی در حوزه بهداشت و سلامت جامعه خاطرنشان کرد: ما هر جا تهدید بهداشتی را مشاهده کنیم به عنوان مدعی‌العموم موضوع را تعقیب و تا رسیدن به نتیجه نهایی و دفاع از حق و حقوق ملت آن را پیگیری می‌کنیم.

انتهای پیام/ش10

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول