اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر جایزه ادبی ایران:

نویسندگان و شاعران جوان کشور حمایت می‌‌شوند

خبرگزاری فارس: دبیر جایزه ادبی ایران گفت: داستان‌نویسان و شاعران مهجور و گمنام استان‌های کشور معرفی و حمایت می‌شوند.

نویسندگان و شاعران جوان کشور حمایت می‌‌شوند
محسن سراجی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار داشت: ‌با توجه به اهمیت مطالعه ادبیات در تداوم بخشیدن به زبان و فرهنگ، مجموعه "این روشنای نزدیک" اقدام به حمایت از هنرمندان داستان نویس و شاعر کشور کرده است.

وی افزود : این روشنای نزدیک برنامه‌ای است که در زیرمجموعه فعالیت‌های جایزه ادبی ایران به انتشار آثار هنرمندان می‌پردازد.

مدیر طرح کتاب‌های این روشنای نزدیک ادامه داد:‌ در همین راستا پروژه کتاب‌های استانی با همکاری انتشارات سخن گستر مشهد، از سال 1388 فعالیت خود را آغاز کرد که منجر به چاپ 18 عنوان مجموعه داستان و شعر داستان‌نویسان و شاعران جوان با شمارگان 22 هزار کتاب شد.

وی هدف از انجام این فعالیت ادبی را معرفی داستان‌نویسان و شاعران مهجور و گمنام استان‌های مختلف دانست که با همکاری یک داستان‌نویس و شاعر پیشکسوت و فعال از هر استان منجر به گردآوری مجموعه‌ای قوی در هر حوزه شده است.

سراجی تصریح کرد:‌ کتاب‌هایی نظیر آوازهای سبلان، خواب قالیچه‌ها چپ می‌زند، ابتدای سفر پروانه‌ها، رنج نارنج ، می‌خواهم برای کویر پشت سرم دریا بسازم همین، باید به عقب برگردیم و حوالی مرزهای جهان به همراه دیگر عناوین، از جمله برخی کتاب‌هایی است که در این راستا به مرحله چاپ و انتشار رسیده‌اند.

وی گفت: 15 عنوان دیگر از کتاب‌های استانی نیز در نمایشگاه کتاب سال 91 تهران رونمایی می‌شود.

مدیر طرح کتاب‌های این روشنای نزدیک تاکید کرد:‌ هیچ چیز بهتر از ادبیات به ما نمی‌آموزد که تفاوت‌های قومی و فرهنگی را نشانه غنای میراث آدمی بشماریم و این تفاوت‌ها را که تجلی قدرت آفرینشِ چندوجهی آدمی است، بزرگ بداریم.

وی گفت: ‌مطالعه ادبیات خوب به ما می‌آموزد که چیستیم و چگونه‌ایم، با وحدت انسانیمان و با نقص‌های انسانیمان با اعمالمان، رویاهامان و اوهام‌مان، به تنهایی و با روابطی که ما را به هم می‌پیوندد، آشنا شویم.

سراجی از رسیدن همه کتاب‌های استانی به بازار کتاب در کتابخانه اینترنتی جایزه ادبی ایران خبر داد و گفت:‌ فعالیت جایزه ادبی ایران در حوزه‌های اجتماعی خارج از دوره‌های زمانی مربوط به فراخوان نیز به منظور ارتقای سطح فعالیت‌ها هم‌چنان ادامه دارد.

انتهای پیام/ش20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول