اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای سلامت استان اردبیل:

واحدهای تولیدی یک بار مصرف پلاستیکی اردبیل تعطیل می‌شوند

خبرگزاری فارس: رئیس شورای سلامت استان و استاندار اردبیل گفت: واحدهای تولیدی یک بار مصرف پلاستیکی در اردبیل تا سه ماه آینده تعطیل می‌شوند.

واحدهای تولیدی یک بار مصرف پلاستیکی اردبیل تعطیل می‌شوند
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سید حسین صابری صبح امروز در جلسه شورای سلامت استان اردبیل جلوگیری از استفاده ظروف یک بار مصرف در مجموعه‌های اداری، دولتی و غیر دولتی را ضروری خواند و اظهار داشت: متولیان امر باید بر ممانعت از استفاده از این ظروف نظارت کنند چرا که استفاده از ظروف پلاستیکی و پلیمری نه تنها به طبیعت آسیب وارد کرده و تجزیه آن بیش از 50 سال به طول می‌کشد بلکه استفاده از این ظروف سلامت انسان‌ها را نیز تهدید می‌کند.

وی به عوارض متعدد استفاده از ظروف یکبار مصرف با پایه پلیمری اشاره کرد و افزود: عوارض آن سلامت انسان را نیز تهدید می‌‌کند به گونه‌ای که در اغلب جاده‌های استان اردبیل شاهد آن هستیم که در دو طرف جاده پلاستیک و مواد تولید شده از آن به شکل گسترده رها‌سازی شده که آسیب‌ها و خطرات آن بسیار زیاد است.

استاندار اردبیل ادامه داد: ما باید در دو محور در این باب کار کنیم به گونه‌ای که در گام اول باید استفاده از این ظروف پلاستیکی را در اماکن عمومی، هتل‌ها، ادارات، رستوران‌ها و دیگر فضاهای جمعی ممنوع کرده و اجازه ندهیم رستوران‌ها غذای خود را در این ظروف به مشتریان تحویل دهند.

رئیس شورای سلامت استان اردبیل تصریح کرد: به جای ظروف پلاستیکی می‌توانیم از ظروف یکبار مصرف با پایه گیاهی استفاده کنیم.

وی ادامه داد: رسانه‌‌ها به ویژه صدا و سیما باید با همکاری تولید‌کنندگان ظروف یکبار مصرف با پایه گیاهی در تامین اعتبار مورد نیاز برای تبلیغ اطلاع‌رسانی اقدام به تولید برنامه‌هایی کنند تا عموم جامعه از خطرات ظروف یکبار مصرف پلیمری آگاهی پیدا کرده و به جای آن از ظروف یکبار مصرف با پایه گیاهی استفاده کنند.

استاندار اردبیل به صاحبان کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی ظروف یکبار مصرف پلیمری نیز پیشنهاد داد تا در فاصله زمانی کوتاه با دریافت تسهیلات بانکی در خط تولید خود بازنگری کرده و از امکانات و تجهیزات تولید ظروف یک بار مصرف با پایه گیاهی استفاده کنند.

این مسئول ادامه داد: در سطح استان اردبیل هیچ کمبودی در تامین نیاز این واحدها احساس نمی‌کنیم چرا که به اندازه کافی در دشت مغان ضایعات کشاورزی وجود دارد که تولید‌کنندگان می‌توانند از آن با کمترین هزینه استفاده کنند تا جلوی آتش‌سوزی‌های فصلی مزارع و از بین بردن کاه و کلش برطرف شود.

استاندار اردبیل از مراکز بیمارستانی و صاحبان رستوران‌ها و هتل‌ها نیز خواست به جد موضوع استفاده نکردن از ظروف پلاستیکی با پایه پلیمری را در دستور کار قرار دهند و تا پایان امسال خریدهای خود را از واحدهای تولیدی ظروف یکبار مصرف با پایه گیاهی قرار دهند.

‌صابری همچنین از مدیرکل آموزش و پرورش استان خواست با برگزاری نشست تعاملی با مسئولان امر مربیان بهداشتی و پرورشی را به آگاه‌سازی در زمینه رعایت موارد بهداشتی و انتقال آخرین یافته‌ها و اطلاعات به نظام خانواده از طریق این مجموعه اقدام لازم را انجام دهد.

رئیس شورای سلامت استان اردبیل ابراز داشت: در این تعامل می‌توان با ارسال پیامک‌هایی به خانواده‌ها و دانش‌آموزان در زمینه مسایل بهداشتی و درمانی اطلاع‌رسانی مناسبی را انجام داد تا جلوی برخی نارسایی‌ها در این زمینه گرفته شود.

انتهای پیام/ش10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول