اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در گفت‌و‌گو با فارس عنوان شد

احتمال تعطیلی اجرای طرح ریحانةالنبی در ارومیه

خبرگزاری فارس: معاون اجرایی مرکز تحقیقات و طرح‌های کاربردی حجاب ریحانةالنبی وابسته به حوزه علمیه قم از قوت گرفتن احتمال تعطیلی این طرح در ارومیه خبر داد.

احتمال تعطیلی اجرای طرح ریحانةالنبی در ارومیه
حجت‌الاسلام والمسلمین میریحیی میرفتحی‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه با تشریح مشکلات و موانع پیش روی اجرای این طرح در 16 مدرسه دخترانه ارومیه گفت: با وجود گذشته چهار ماه از آغاز اجرای طرح هنوز هیچگونه پشتیبانی عملی از طرح گسترش حجاب انجام نگرفته و تمام وعده‌های داده شده در حد حرف باقی مانده است.
وی تصریح کرد: اگرچه جذب یا تصویب اعتبارات به نام اجرای طرح ریحانةالنبی صورت می‌گیرد اما خود اعتبارات به این طرح اختصاص نمی‌یابد.
میرفتحی‌زاده در عین حال نامشخص بودن اعتبارات اجرای این طرح در سال جاری و متعاقب آن عدم تقدیر از مربیان و کارکنان طرح را از عمده مشکلات این طرح فرهنگی اعلام کرد.
وی اضافه کرد: این طرح در سال جاری در 16 مدرسه 4 هزار و 200 دختر دانش‌آموز را زیر پوشش قرار داده است اما متاسفانه مشاهده می‌شود در برخی از همین مدارس در کار مجریان و مربیان اجرای طرح اخلال می‌شود.
مدیر اجرایی طرح تحقیقاتی کاربردی حجاب ریحانةالنبی در ارومیه از مسئولان فرهنگی استان به ویژه آموزش و پرورش، ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر و معاونت سیاسی اجتماعی استاندار آذربایجان غربی خواست به منظور جلوگیری از به تعطیلی کشیده شدن این طرح در ‌اختصا‌‌ص اعتبارات لازم اهتمام ورزند.
او با بیان اینکه ایران کشوری اسلامی است و باید الگوی حجاب در جهان باشد، گفت: مجموعه‌های فرهنگی، استانداری، فرمانداری و شهرداری باید از اجرای طرح حجاب ریحانةالنبی به صورت مادی و معنوی حمایت کنند. 
وی با بیان اینکه دانش‌آموزان و اولیای آنها از طرح حجاب ریحانة‌النبی حمایت می‌کنند، افزود: با وجود تأثیرات مثبت اجرای طرح حجاب ریحانةالنبی بر پوشش و رفتار دانش‌آموزان در مدارس، مسئولان دستگاه‌ها از این طرح حمایت نمی‌کنند. 
به گفته او 34 طلبه خواهر از حوزه‌های علمیه استان به عنوان مربی حجاب که دوره تخصصی آموزش فرهنگ حجاب را گذرانده‌اند، در مدارس ارومیه به کار گرفته شده‌اند.
بر اساس این گزارش امسال چهارمین سالی است که طرح ریحانةالنبی در ارومیه برگزار می‌شود.
انتهای پیام/ش20/گ2000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول