اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست سازمان صنعت و تجارت مازندران خبر داد

رشد 197 درصد صادرات گل و گیاه در مازندران

خبرگزاری فارس: سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران از رشد 197 درصدی صادرات گل و گیاه طی ده ماهه امسال در استان خبر داد.

رشد 197 درصد صادرات گل و گیاه در مازندران
به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، مرتضی هاشم‌پور صبح امروز در دوازدهمین جلسه کمیته پایش تجارت خارجی استان اظهار داشت: صادرات گل و گیاهان زینتی استان طی ده ماهه سال جاری بالغ بر هزار و 225 تن بوده است.

وی افزود: این میزان به ارزش بیش از 3 میلیون دلار بوده که در مقایسه با مدت مشابه در سال قبل از لحاظ وزنی 87 درصد و از لحاظ ارزشی 197 درصد رشد داشته است.

هاشم‌پور گل و گیاه صادراتی مازندران را انواع گل‌های شاخه بریده، اصله درخت و درختچه و گیاهان آپارتمانی عنوان کرد و افزود: این گیاهان به مقصد کشورهای CIS نظیر ارمنستان، قزاقستان، ترکمنستان، آذربایجان و کشورهای حوزه خلیج‌فارس و کشورهایی نظیر عراق، سوریه و لبنان صادر شده است.

وی اهمیت تجاری‌سازی تولید محصولات صادراتی استان در بخش کشاورزی، برنامه‌ریزی مناسب در جهت افزایش بازدهی و بهره‌وری و کاهش قیمت تمام شده کالاهای صادراتی به ویژه محصولات کشاورزی را بسیار حائز اهمیت دانست.

هاشم‌پور ظرفیت استان در تولید و صادرات محصولات کشاورزی به ویژه گل و گیاه، انواع میوه و مرکبات را بسیار بالا عنوان و با اشاره به رتبه نخست استان در اکثر تولیدات کشاورزی، وجود بازارهای فوق‌العاده مناسب در کشورهای منطقه را فرصتی بسیار خوب برای صدور این محصولات عنوان کرد.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران همچنین در این جلسه برنامه‌های بخش تجارت خارجی استان را جهت توسعه صادرات محصولات کشاورزی تبیین و تشریح کرد.

انتهای‌پیام/ش20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول