اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار قزوین:

545 طرح در دهه فجر امسال در قزوین به بهره‌برداری می‌رسد

خبرگزاری فارس: استاندار قزوین از افتتاح و بهره‌برداری 545 پروژه با اعتبار سرمایه‌گذاری شده‌ای افزون بر 5 هزار و 840 میلیارد ریال در استان قزوین همزمان با دهه فجر خبر داد.

545 طرح در دهه فجر امسال در قزوین به بهره‌برداری می‌رسد
به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از اداره روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری قزوین، احمد عجم در این نشست که به مناسبت دهه فجر در محل استانداری برگزار شد، اظهار کرد: انقلاب اسلامی مرهون دیدگاه‌ها و فعالیت‌های امام راحل (ره) و شهدایی است که در شکل‌گیری و استمرار نظام اسلامی نقش اساسی ایفا کرده‌اند.

وی افزود: امام خمینی (ره‌) مغز متفکر انقلاب اسلامی بود که به تعبیر مقام معظم رهبری امروز در همه جای دنیا شناخته شده است و عظمت و ظلم‌ستیزی و حق‌طلبی ایشان شاخص فعالیت‌ها و جریان‌های بزرگ احیا‌ی دینی در جهان اسلام محسوب می‌شود.

*استقامت بنیانگذار انقلاب موجبات پیروزی آزادیخواهان را در جهان فراهم کرده است

استاندار قزوین انتقال مبانی و دستاورد‌های انقلاب و پیروی از ولایت فقیه را از مصادیق شکرگزاری در شرایط فعلی دانست و ادامه داد: ایستادگی و استقامت بنیانگذار جمهوری اسلامی موجبات پیروزی و مسرت آزادیخواهان را در شرایط امروز فراهم کرده و با ایجاد موج بیداری اسلامی دست رد بر سینه همه سلطه‌گران و جبهه استکبار زده است.

* انتخابات از مصادیق تقویت انقلاب اسلامی به شمار می‌رود

عجم انتخابات را از مصادیق تقویت انقلاب اسلامی و اهداف امام و آرمان‌های متجلی در دهه فجر ذکر و خاطر‌نشان کرد: از اوایل سال جاری تاکنون مقدمات و ملزومات برگزاری انتخابات در استان قزوین فراهم شده و راهبرد اصلی نظام و دولت در این انتخابات تلاش برای مشارکت حداکثری و رعایت قانون توسط مجریان است.

وی با پیش‌بینی مشارکت 80 درصدی مردم در انتخابات آتی افزود: با توجه به زورگویی‌های دشمنان انقلاب و تهدید‌ها و تحریم‌های دشمن بیش از هر زمان دیگری باید به انسجام، همدلی و مشارکت گسترده مردم توجه شود و انتخابات پیش رو زمینه‌ای برای تأیید و حمایت از روند انقلاب اسلامی است.

استاندار قزوین تصریح کرد: سلایق سیاسی مختلفی در عرصه انتخابات حضور دارند و با وجود این سلایق و اجرای دقیق قانون روز به روز بر شور و نشاط انتخابات افزوده می‌شود.

عجم عملکرد هیئت‌های اجرایی را در بررسی صلاحیت نامزدها خوب، قانونی و غیرقابل خدشه توصیف و تأکید کرد: بخش زیادی از شور و نشاط انتخابات مرتبط با خود نامزد‌ها است بنابراین آنان باید در فعالیت‌های تبلیغی خود بر اساس نیازهای مردم، مصالح نظام و ضرورت‌های کشور موضع‌گیری کنند.

وی خاطرنشان کرد: امروزه برخی بی‌محابا و در کمال بی‌تقوایی خدمات دولت را زیر سؤال برده و می‌پندارند استفاده از این شگرد‌های زنگار زده آنان را به اهدافشان خواهد رساند در حالیکه این نوع برخورد‌ها و موضع‌گیری‌ها مردم را مأیوس نمی‌کند.

استاندار با بیان اینکه بالاترین رأی در طول دوران  بعد از انقلاب اسلامی متعلق به دولت دهم است، خاطرنشان کرد: دولت چشم خود را بر همه هتاکی‌ها بسته است چرا که پرداختن به این امر از نشاط انتخابات می‌کاهد و همه باید فرموده مقام معظم رهبری را مبنی بر اینکه "کاری نکنیم که مردم مأیوس شوند" سرلوحه فعالیت‌های خود قرار دهند.

عجم دولت احمدی‌نژاد را دولت کار بی‌منت نامید و در این خصوص افزود: نسخه توسعه استان کار بی‌منت و توأم با صداقت است و این رویکردی است که استانداری قزوین در پیش گرفته است.

* 48 درصد از مصوبات دور سوم سفر هیئت دولت به استان اجرایی شده است

وی ضمن ارایه گزارشی از مصوبات سفرهای استانی رئیس جمهور و هیئت دولت به استان قزوین تصریح کرد: میزان اجرای مصوبات دور اول سفر 94 درصد، دور دوم 86 درصد و دور سوم 48 درصد بوده و استانداری تلاش می ‌کند با اجرای طرح‌ها و برنامه‌های زیربنایی که هم اکنون نیز در سطح استان در دست پیگیری است این مصوبات را به طور کامل محقق کند.

استاندار توجه به بخش سلامت و بهداشت را از اولویت‌ها و سیاست‌های کلان مدیریت استان ذکر و عنوان کرد: کیفیت بخش درمان به دو موضوع تجهیزات و فضای فیزیکی از یک طرف و تخصص و دانش کادر پزشکی از طرف دیگر وابسته است که در استان قزوین نیروهای حاذق و توانمندی در بخش پزشکی فعالیت دارند که با راه‌اندازی بیمارستان ولایت و پیگیری طرح جایگزینی بیمارستان‌های شهید رجایی و بوعلی قزوین در آینده نه چندان دور، هم استانی‌ها شاهد ارتقای سطح کیفی خدمات پزشکی در استان هستند.

عجم در بخش دیگری از سخنانش طرح‌های مهم زیربنایی و در دست اقدام در استان را مورد توجه قرار داد و گفت: چند طرح مهم و اثر‌گذار از مصوبات سفر مقام معظم رهبری به طور جدی در دستور کار قرار گرفته‌اند که افتتاح ورزشگاه 15 هزار نفری و بیمارستان 220 تختخوابی ولایت در ایام دهه فجر از جمله این مصوبات و طرح‌های بزرگ است.

* طرح احداث راه قزوین ـ الموت تنکابن 75 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است

وی راه‌اندازی بزرگراه قزوین ـ الموت ـ تنکابن و طرح گازرسانی به سه بخش طارم سفلی، الموت شرقی و الموت غربی از جمله طرح‌های کنونی بزرگ و اثرگذار در روند توسعه استان برشمرد و افزود: طرح راه قزوین ـ الموت ـ تنکابن 45 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و برای بهره‌برداری از طرح بزرگ گازرسانی به سه بخش مذکور نیز در نهایت بین 600 تا 700 میلیارد ریال هزینه خواهد شد.

این مقام مسئول از کلنگ‌زنی طرح گازرسانی به مناطق الموت غربی و شرقی در دهه فجر خبر داد و عنوان کرد: اجرای این طرح می‌تواند روند مهاجرت از روستاها به شهر را در این مناطق معکوس کرده و باعث ماندگاری جمعیت و توسعه این مناطق شود.

عجم از اجرای طرح‌هایی همچون احداث مترو، راه‌آهن و توجه به دشت قزوین به عنوان نمونه‌هایی از پروژه‌های ملی استان یاد کرد که از سال آینده عملیات اجرایی آنها آغاز می‌شود.

* طی سال گذشته تعداد گردشگران در استان 11 برابر شده است

وی در ادامه در رابطه با موضوع گردشگری استان تصریح کرد: توسعه و تقویت گردشگری استان نیازمند برنامه‌ریزی و بسترسازی است تا از این طریق زمینه اقامت حداقل 10 درصد از گردشگران عبوری در استان فراهم شود.

استاندار با یادآوری افزایش 11 برابری گردشگران در استان قزوین در طی سال گذشته افزود: این روند روبه رشد زمینه‌ساز مشارکت و ورود سرمایه‌گذاران بخش خصوصی برای هتل‌سازی و تأمین زیرساخت‌های اقامتی و ارایه خدمات گردشگری است که تأثیر بسزایی در رونق صنعت گردشگری در استان دارد.

* برای گسترش کرسی‌های آزاد‌اندیشی در استان برنامه‌ریزی شده است

عجم در بخش دیگری از سخنانش برنامه‌ریزی برای گسترش کرسی‌های آزاد‌اندیشی در سطح دانشگاهها و مراکز آموزش عالی استان را مورد توجه قرار داد و در رابطه با آن عنوان کرد: گسترش کرسی‌های آزاد‌اندیشی باید بدون اجبار و توسل به زور و از طریق تشویق و ترغیب صورت بگیرد و در بسیاری از مراکز دانشگاهی استان از جمله دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) و دانشگاه آزاد اسلامی قزوین این آمادگی وجود دارد البته این  موضوع علاوه بر حمایت مسئولین استان و مدیران و رؤسای دانشگاه‌ها باید جزو  تقاضاها و مطالبات دانشجویان نیز باشد.

*در ارائه آمار کارگری و اشتغال استان هیچ مشکلی وجود ندارد

وی با اشاره به اختلاف دیدگا‌ها و موضع‌گیری‌ها در ارائه آمار مسائل کارگری و اشتغال استان تصریح کرد: در ارائه آمار مسائل کارگری و اشتغال استان هیچ مشکلی وجود ندارد و اختلاف نظرها به تعاریف مختلفی است که از این مفاهیم و موضوعات وجود دارد اما سیاست دولت مبتنی بر صداقت است اگر چه عده‌ای صرفاً نیمه خالی لیوان را می‌بینند اما دولت، با کرامت از حق خود می‌گذرد.

استاندار بخش قابل توجهی از اشتغال استان را مرتبط با فعالیت حوزه مسکن دانست و توضیح داد: در سال گذشته بیش از 58 هزار شغل در استان قزوین ایجاد شد و امسال نیز با لحاظ کردن 60 شاخص آماری و مراجعه به گزارش سامانه رسمی رصد آمار اشتغال ایجاد شده اعلام شده است.

* توسعه متوازن از دغدغه‌های استانداری است

عجم توسعه متوازن را دغدغه و رویکرد اصلی مدیریت ارشد استان ذکر کرد و ادامه داد: همه بخش‌های فعالیت در استان مورد توجه استانداری بوده و تنها بخش صنعت با کاستی‌هایی مواجه است که بخشی از این مشکلات به تحریم‌ها، بخشی به فرسودگی ماشین آلات، بخشی به رقابت‌ناپذیری محصولات و بخش زیادی نیز به مسایل فرهنگی مرتبط است بنابراین می‌توان گفت رمز پایداری و ماندگاری بخش صنعت در ارتقای کیفیت محصولات و برنامه‌ریزی و فرهنگ‌سازی برای ایجاد بازارهای مناسب و خرید محصولات داخلی است.

وی حجم گردش مالی اقتصاد استان را بین 10 تا 12 هزار میلیارد تومان عنوان و خاطرنشان کرد: در بخش تولید علاوه بر دغدغه اشتغال جدید توجه به دغدغه پایدار و حفظ مشاغل موجود نیز ضروری است و تأمین نقدینگی و استهمال وام‌های بانکی از جمله اقداماتی است که در همین راستا و در جهت حمایت از صنایع و واحد‌های تولیدی در استان صورت می‌گیرد.

استاندار در رابطه با طرح ارتقای شاخص‌های فرهنگی، ضمن استقبال از ارایه طرح‌‌های فرهنگی تصریح کرد: در بخش فرهنگ بدون داشتن برنامه، اعتباری تخصیص نمی‌یابد.

انتهای پیام/ج30/گ2000

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول