اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل امور بانوان استانداری بوشهر خبر داد

برگزاری 712 برنامه امور بانوان استانداری بوشهر به مناسبت دهه فجر

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور خانواده و بانوان استانداری بوشهر گفت: این دفتر 712 برنامه مختلف فرهنگی و معنوی را در ایام دهه فجر امسال در دستور کار دارد.

برگزاری 712 برنامه امور بانوان استانداری بوشهر به مناسبت دهه فجر

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، زهرا عرفان عصر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات استانی اظهار داشت: فرا رسیدن دهه فجر انقلاب اسلامی یادآور حماسه آفرینی‌ها و ایثارگری‌های زنان و مردانی است که با حضور و مشارکت خود در مبارزه با رژیم ستم‌شاهی نقش‌آفرینی کردند.

وی افزود: در این میان زنان استان بوشهر نیز همراه با آحاد مردم کشور با حضور در صحنه حمایت خود را از ارزش‌های اسلامی، مردم و ولایت اعلام نمودند.

عرفان تصریح کرد: از آنجایی که نقش خانواده در انقلاب اسلامی به عنوان سنگری برای حفظ ارزش‌هاست، این دفتر نیز در صدد ارایه برنامه‌هایی با اهداف کلان در راستای تحکیم و تعالی نهاد خانواده مبتنی بر ارزش‌های اسلامی و الگو‌پذیری از سیره حضرت فاطمه زهرا (س) است.

عرفان با اشاره به بزرگداشت سی و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، حضور زنان استان را در محل گلزار شهدا و میثاق با مقام عظمای ولایت، شهدای انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس و دیدار با خانواده‌های آنان را از اولویت‌های برنامه‌های این دفتر در ایام الله دهه مبارکه فجر اعلام کرد.

وی همچنین فعالیت‌های این حوزه را 712 برنامه با محوریت جشن‌ها، همایش‌ها، نشست‌های علمی و تخصصی ویژه نسل جوان، برگزاری کارگاه‌های آموزشی، بازدید از مراکز فرهنگی و ورزشی و برگزاری نمایشگاه‌هایی از دستاوردها و توانمندی‌های دختران و زنان استان ذکر کرد.

مشاور استاندار در امور بانوان برگزاری کارگاه‌های بصیرت و بیداری اسلامی ویژه سازمان‌های مردم نهاد فعال در حوزه دختران و زنان، اعزام گروه‌های بهداشت و درمان برای امداد‌رسانی و ارائه خدمات به نیازمندان، برگزاری کلاس‌های آموزشی آیین متعالی خانواده با حضور اساتید حوزه و دانشگاه در بخشداری‌ها را با هدف جلب مشارکت‌های مردمی از دیگر اهداف و برنامه‌های این دفتر ذکر کرد.

عرفان از تشکیل اتاق فکر و هسته‌های مشورتی از قشرهای مختلف جامعه را با هدف ایجاد گفتمان‌های علمی و کاربردی نیز خبر داد.

وی تدوین سند جامع توسعه امور زنان و خانواده را با برگزاری نشست‌های راهبردی در حوزه زنان و خانواده با بهره‌گیری از منابع و تعالیم اسلامی توسط نهادهای مدیریتی برنامه‌ریزان و متولیان امور ‌فرهنگی و اقشار مختلف مردم استان را از مهم‌ترین عناوین کاری این دفتر خواند.

عرفان افزود: درصددیم تا با تبادل تجربیات و بهره‌گیری از دستاورد‌های محلی درصدد پویایی هر چه بیشتر مناطق محروم شهری و روستایی بوده و زمینه تحقق این سند را فراهم کنیم.

مدیرکل امور خانواده و بانوان استانداری بوشهر یادآور شد: برگزاری طرح رحمت با هدف تحکیم تعالی و پویایی خانواده و ارائه مفاهیم قرانی سیره نبوی در جهت رشد معنوی زنان خانه‌دار به عنوان قشر عظیمی از جامعه با رسالت حفظ دین و مدیریت عقلانی در تربیت نسل جوان از اهداف این دفتر است که در همین راستا آموزش 5 هزار نفر با تخصیص 200 میلیون ریال در 16 جلسه با مشارکت فرمانداری‌ها و خواهران حوزه علمیه در سطح حسینیه‌ها مساجد و پایگاه‌های بسیج را برگزار کرده‌ایم.

وی هدف از اجرای این طرح را تربیت فرزند، همسر‌داری عفاف و حجاب و ارایه الگوی مناسب مصرف و ایمن‌سازی خانواده‌ها درفضای مجازی عنوان کرد.

عرفان خاطرنشان کرد: این طرح در 9 شهرستان با مشارکت 70 مربی در دست پیگیری است.

مدیرکل امور خانواده و بانوان استانداری بوشهر ادامه داد: اجرای طرح توانای یک، دو، سه و چهار از دیگر طرح‌های در دست اقدام این حوزه با هدف تشکیل تیم‌های تخصصی امدادگران به ترتیب برای آموزش و توانمند‌سازی تخصصی دختران و زنان خانه‌دار، جوانان و داوطلبان، زنان شاغل دستگاه‌های اجرایی و زنان روستایی با هدف کاهش میزان اسیب‌ها و خطرات در زمان وقوع حوادث طبیعی با مشارکت پنج هزار و 531 نفر از نیروهای آموزش دیده جمعیت هلال احمر استان است.

وی گفت: تشکیل  5 تعاونی فعال زنان علاقه‌مند در حوزه کسب و کار را با بهره گیری از تسهیلات 250 میلیون تومانی در سال 90 با هدف ایجاد زمینه مشاغل خانگی با تخصیص 50 میلیون ریال نیز در دستور کار است.

عرفان همچنین با اشاره به اهمیت فضای انتخاباتی تصریح کرد: امروزه دشمنان با شبه‌افکنی و ایجاد تردید در‌صددند تا مانع از حضور مردم در پای صندوق‌های رای شوند اما مردم ولایت‌مدار استان با حفظ وحدت مشارکت حد اکثری خود را به نمایش می‌گذارند.

انتهای پیام/ی10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول