اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سیاسی اجتماعی استاندار آذربایجان غربی تاکید کرد

استقرار آژانس‌های ویژه گردشگری در مبادی ورودی آذربایجان غربی

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی اجتماعی استاندار آذربایجان غربی گفت: استقرار آژانس‌های ویژه گردشگری در مبادی ورودی شهرها یک ضرورت برای جذب میهمان و توریست است.

استقرار آژانس‌های ویژه گردشگری در مبادی ورودی آذربایجان غربی
به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، ابراهیم فتح‌اللهی در نخستین جلسه کانون ملی گردشگری استان اظهار داشت: رعایت استانداردهای مختلف و نحوه پذیرایی از مهمان در هتل‌ها چیزی است که در همه دنیا آداب و قواعد خاص خود را دارد و ما نیز باید در این حوزه آموزش‌های لازم را ارائه دهیم.

وی افزود: اطلاعات تورگردان‌ها باید به روز باشد و آشنایی با زبان‌های خارجی امروز برای همه تورگردان‌ها امری ضروری است.

این مسئول اضافه کرد: استراتژی همه دستگاه‌ها باید جذب گردشگر باشد چرا که عامل نجات استان در شرایط کنونی جذب گردشگر و سرمایه‌گذاری است و با تحقق این دو مهم سطح زندگی مردم تغییر می‌کند.

فتح‌اللهی ادامه داد: امنیت محیطی از عوامل جذب گردشگر است به طوری که در دو سال گذشته استانداری آذربایجان غربی فعالیت‌های خوبی را در این زمینه انجام داده و کوشیده است تا فضای ذهنی کشور را نسبت به ارومیه و آذربایجان غربی تغییر دهد.

وی با بیان اینکه امنیت به طور کامل در آذربایجان غربی حاکم است، تصریح کرد: متاسفانه وقتی از آذربایجان غربی سخن به میان می‌آید مسائلی مثل قاچاق کالا،‌ سوخت و مسائل امنیتی مرزها مطرح می‌شود در حالی که اکنون آذربایجان غربی یکی از مناسب‌ترین استان‌ها برای جذب گردشگر با داشتن طبیعت بکر و آب و هوای معتدل است.

فتح‌الهی راه‌اندازی رشته میراث فرهنگی در دانشگاه ارومیه را به عنوان یک پیشنهاد ارائه و خاطرنشان کرد: استان آذربایجان غربی به عنوان قطب کشاورزی در صنایع تبدیلی باید خود را نشان دهد و با همکاری مشترک با سایر کشورها کارخانجات اقتصادی راه‌اندازی کند.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار آذربایجان غربی گفت: تفریحات سالم و زمینه‌های پزشکی درمانی و جاذبه‌های طبیعی با داشتن بی‌نظیرترین تابستان و استفاده از طبیعت خدادادی فضایی فراهم کرده که می‌توان از این فرصت‌های الهی بهترین استفاده را هم برای جذب گردشگر و هم به تبع آن رشد، توسعه و پیشرفت استان به عمل آورد.

وی خاطرنشان کرد: سالن‌های همایش و مهم‌تر از آن سالن‌های جانبی در برگزاری همایش‌های خارجی از نکاتی است که می‌تواند به مقوله جذب گردشگر کمک کند.

این مسئول اضافه کرد: رستوران‌های محلی و غذاهای سنتی و تهیه بروشورهای معرفی مراکز و شهرها از اهمیت خاصی برخوردار است و مسئولان میراث فرهنگی باید کتاب معرفی شهر ارومیه را با اطلاعات جامع و کامل آماده و چاپ کنند تا سایر دستگاه‌ها بتوانند از آن استفاده کنند و در نوروز سال 91 نیز از آن استفاده شود.

معاون استاندار آذربایجان غربی در ادامه حضور ارامنه و آشوریان را در ارومیه یک فرصت بیان کرد و گفت: در حوزه‌های علمی، فرهنگی و دانشگاهی نیز می‌توان نمایندگی یکی از سازمان‌های بین‌المللی علمی یا فرهنگی را در ارومیه قرار داد به عنوان مثال مقر سازمان یونسکو که در پاریس است.

انتهای پیام/ش10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول