اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار ارومیه:

توسعه گردشگری اولویت مدیریت شهری ارومیه است

خبرگزاری فارس: شهردار ارومیه گفت: توسعه گردشگری در شهر اولویت مدیریت شهری ارومیه است.

توسعه گردشگری اولویت مدیریت شهری ارومیه است

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، علیرضا عصمت‌پرست شامگاه دوشنبه در نشست بررسی مشکلات شهری اظهار داشت: ایجاد بازارهای جدید میوه در محلات، توسعه باغات گل محمدی و توسعه گردشگری در شهر از جمله اهداف شهرداری است که در این صورت به رشد و توسعه اقتصادی شهر کمک شایانی می‌کند.

وی بر تدوین برنامه‌ریزی‌های مدون و کارآمد در زمینه رسیدن به راهکارهای مهم افزایش میزان مشارکت سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در پروژه‌های مختلف شهری تاکید کرد.

عصمت‌پرست اظهار داشت: در صورت توسعه اقتصادی در سطح شهر اشتغال‌زایی ایجاد می‌شود که تا حدودی سبب حل معضل بیکاری می‌شود و این امر به نوبه خود به کاهش جرم و جنایات و بزهکاری در جامعه خواهد انجامید.

وی حضور سرمایه‌گذاران را برای انتفاع شهر مهم دانست و عنوان کرد: مشارکت سرمایه‌داران ارومیه را در مسیر پیشرفت قرار می‌دهد.

شهردار ارومیه با بیان اینکه طبیعت منحصر به فرد از امتیازات خاص و لاینفک شهر تاریخی ارومیه است که می‌بایست از آن برای توسعه صنعت گردشگری استفاده کنیم، ادامه داد: شهرستان ارومیه ظرفیت‌های بالقوه در زمینه تولید محصولات باغی، کشاورزی و سایر محصولات دارد که با توجه به وضعیت موجود و با وجود تحریم‌هایی که از جانب ابرقدرت‌های جهان در منطقه صورت می‌گیرد، باید با تقویت بنیه تولیدات داخلی به خودکفایی و استقلال دست یافت تا هویت خود را به خاطر تحریم‌های کذایی از دست ندهیم.

این مسئول تاکید کرد: همه باید در مسیر توسعه و آبادانی تلاش کنیم و همه ارکان مدیریتی شهرستان نیز باید در خدمت توسعه باشند.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری ارومیه نیز از بهره‌برداری از گلخانه هیدروپونیک توت ‌فرنگی نهالستان ارغوان خبر داد و گفت: گلخانه تحقیقاتی و ترویجی ارغوان واقع در نهالستان ارغوان حاجی‌پیرلو به منظور ارائه نمونه الگوی کشت هیدروپونیک توت‌فرنگی برای علاقه‌مندان و متقاضیان فعالیت در امر گلخانه در آبانماه سال 90 احداث شده است.

علی مناف‌زاده افزود: گلخانه مذکور با هزینه بالغ بر 100 میلیون ریال در مساحت 576 مترمربع با آخرین استانداردهای روز دنیا تاسیس شده است.

به گفته این مسئول این گلخانه دارای سیستم‌های چرخش هوا، سیستم سرمایش، پرده سایه‌انداز، سیستم اتوماسیون مرکزی با سنسورهای باد، دما و رطوبت است.

وی افزود: در گلخانه مذکور کشت هیدروپونیک توت‌فرنگی در بسترهای کشت (GROWBAG) با سیستم تغذیه از نوع سیستم باز، واریته از نوع کاماروسا صورت می‌گیرد.

به گفته این مسئول زمین‌های نهالستان ارغوان بالغ بر 25 هکتار به منظور ارائه به علاقمندان و فعالیت در امر گلخانه دایر است.

انتهای پیام/آ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول