اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

هم‌زمان با سراسر کشور

زنگ انقلاب در مدارس خوزستان طنین‌انداز شد

خبرگزاری فارس: هم‌زمان با سراسر کشور، امروز زنگ انقلاب به ‌مناسبت سالروز تاریخی بازگشت امام خمینی(ره) به ایران و آغاز دهه فجر انقلاب اسلامی در مدارس خوزستان نواخته شد.

زنگ انقلاب در مدارس خوزستان طنین‌انداز شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، استاندار خوزستان در مراسم نمادین نواختن زنگ استانی انقلاب در دبیرستان حضرت‌ زینب(س) اهواز اظهار داشت: این روزها یادآور فداکاری‌های نسل اول انقلاب است، آنها در شکل‌گیری انقلاب سهم بزرگی داشتند و از 15 خرداد 42، امام خمینی(ره) را در مقدمات شکل‌گیری و مهیا کردن زمینه‌های انقلاب تنها نگذاشتند.

وی با بیان اینکه وظیفه نسل سوم پاسداری از دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران در برابر دشمنان کشور است، افزود: امروز مصادف با آغاز دهه فجر و ورود امام خمینی‌(ره) به وطن و آغاز امامت حضرت امام مهدی(عج) است؛ این تقارن، تقارن بزرگ و با برکتی است.

استاندار خوزستان گفت: امام خمینی(ره) 15 سال به کشورهای عراق، ترکیه و فرانسه تبعید شده بود، در این سال‌ها وی در فکر تدارک این انقلاب عظیم و ارزشمند بود و تبعید ایشان، وی را از فکر این تحول عظیم باز نداشت.

حجازی با بیان اینکه دوران قبل از انقلاب دوران اختناق، زورگویی، ظلم و شرایط سخت بود، گفت: در انقلاب شاهد حضور جوانان و نوجوانان در صحنه بودیم. دانش‌آموزان و دانشجویان علاوه بر درس خواندن وظیفه دیگری هم داشتند که آن نجات کشور خود از دست رژیم طاغوت بود. ما شاهد حضور پررنگ‌ جوانان و نوجوانان در صحنه انقلاب بودیم.

وی درباره نسل دوم انقلاب اسلامی اظهارداشت: تلاش‌های نسل دوم انقلاب را در سال‌های پایان انقلاب و دفاع مقدس شاهد بودیم، در زمانی که امام خمینی(ره) ‌تازه به میهن بازگشته و دشمن‌های انقلاب جنگ 8 ساله را به ایران تحمیل کردند و ارتش ظرفیت و امکان کامل را برای دفاع از کشور نداشت، شاهد اداره جنگ و فرماندهی لشکرهای بزرگ توسط این نسل بودیم.

استاندار خوزستان خطاب به دانش‌آموزان گفت: کشور ایران طی این 33 سال پیشرفت‌های زیادی در زمینه‌های مختلف داشته و زبانزد خاص و عام کشورهای دنیا است، این پیشرفت‌ کشور را مدیون خون شهدا و تدابیر مقام معظم رهبری هستیم.

وی هم‌چنین خطاب به معلمان و دانش‌آموزان گفت: آموزش و پرورش علاوه بر این‌که در توسعه و پیشرفت علم در کشور دخالت مستقیم دارد، خودباوری و اعتماد به نفس را به دانش‌آموزان یاد می‌دهد، اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان در این سال‌ها توانسته است جایگاه علمی استان را از رتبه 27 به 14 ارتقاء دهد، این کار بسیار ارزشمند و عظیم است.

در ادامه نیز مدیر‌کل آموزش و پرورش خوزستان اظهار داشت: امروز آغاز سی‌و سومین سالگرد آغاز دهه فجر انقلاب اسلامی، سالروز تاریخی و به یادماندنی ورود امام خمینی به وطن و پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران است. همه دانش‌آموزان، معلمان و مردم ایران باید از این فضای معنوی در جهت پاسداری از دستاوردهای انقلاب بهره ببرند.

رحمان فلاحی افزود: ما و شما دانش‌آموزان موظفیم که از دستاوردهای انقلاب در برابر دشمنان پاسداری کنیم، امروزه شاهد آثار و برکات انقلاب اسلامی ایران در سراسر جهان هستیم.

مدیر‌کل آموزش و پرورش خوزستان اظهار‌داشت:‌ با گرامی‌داشت دهه ‌فجر در مدارس و شرکت در راه‌پیمایی 22 بهمن‌ماه، دین خود را نسبت به شهدا و بنیانگذار  انقلاب اسلامی ایران ادا می‌کنیم.

انتهای پیام/خ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول