اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد مازندران:

انقلاب اسلامی، هویت اسلام و شیعه را زنده کرد

خبرگزاری فارس: مسئول کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد مازندران گفت: انقلاب اسلامی ایران موجب زنده شدن هویت اسلام و عزت و افتخار تشییع در سراسر جهان و همچنین باعث مجد و عظمت اسلام شد.

انقلاب اسلامی، هویت اسلام و شیعه را زنده کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از قائمشهر، محمد فوقی ظهر امروز در مراسم گرامیداشت سالروز ورود حضرت امام و سی و سومین سال پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در پایگاه مقاومت بسیج شهید اصغر داداشی قائمشهر بیان داشت: انقلاب اسلامی ایران قدرت اسلام در تشکیل و اداره حکومت را اثبات کرد.

فوقی اضافه کرد: کارآمدی نظام اسلامی و ابطال نظریه جدائی دین از سیاست از مهم‌ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی بوده است و تا قبل از پیروزی اسلامی ایران، این تفکر که علما و روحانیان توان رهبری و هدایت یک انقلاب و اداره حکومت را ندارند، شایع شده و به عنوان یک باور و واقعیت تلخ، تبلیغ می‌شد.

وی عنوان کرد: برخی از روی جهل و نادانی و برخی از روی کینه و دشمنی به عمد و ناحق چنین فکری را ترویج می‌کردند که عناصر اصلی آن را دشمنان خارجی اسلام تشکیل می‌دادند هر چند دشمنان داخلی و وابسته به خارج نیز در بین آنان کم نبودند.

فوقی ادامه داد: کسانی هم که طرفدار جدایی دین از سیاست بودند، افرادی بودند که از روی آگاهی و شناخت کافی و با هدف ضدیت و مقابله با نقش مثبت دین در امور حکومتی وارد میدان شده‌اند که دست به توطئه جدایی سازی دین از سیاست می‌زنند.

این مسئول اذعان داشت: یکی دیگر از دستاوردهای مهم پیروزی انقلاب اسلامی ایران، احیای مجدد دینداری و بیداری اسلام و تشیع در جهان و زنده شدن هویت اسلام و عزت و افتخار تشییع در سراسر جهان باعث مجد و عظمت اسلام شد.

وی متذکر شد: جهانی کردن شعار مرگ بر آمریکا و خنثی کردن محاصره‌های اقتصادی، سیاسی، نظامی، علمی و پاسخ منفی دادن به التماس آمریکا برای مذاکره و برقراری روابط سیاسی، بازتاب مهمی در جهان به دنبال داشت و تحقیر استکبار جهانی و شکستن ابهت پوشالی ابرقدرت‌ها نیز از دستاوردهای اصلی انقلاب اسلامی بوده است.

فوقی گفت: ایران قبل از انقلاب در معادلات سیاسی و تصمیم‌گیری‌های جهانی به حساب نمی‌آمد، اما با ورود امام به کشور و برپایی جمهوری اسلامی و در راس آن ولایت‌فقیه، باعث اعتلای عزت و قدرت ایران در جهان و منطقه شد.

انتهای پیام/ن۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول