اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم مقام وزیر آموزش و پرورش:

خورشید بیداری اسلامی از ایران با ورود امام طلوع کرد

خبرگزاری فارس: قائم مقام وزیر و رئیس مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش و پرورش گفت: بیداری اسلامی ره‌آورد تفکر امام راحل و منشأ ظهور و طلوع آن، کشور جمهوری اسلامی ایران بود.

خورشید بیداری اسلامی از ایران با ورود امام طلوع کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، علی‌اصغر یزدانی پیش از ظهر امروز در مراسم محوری زنگ گلبانگ انقلاب که با حضور تمامی مسئولان دستگاه‌های مختلف استان برگزار شد، اظهار داشت: اساس حرکت حق‌جویی، عدالت‌خواهی، خدمت و دستگیری از محرومان و مستضعفان، استقلال و استیلا بخشیدن به دین در اندیشه رهبر انقلاب اسلامی ریشه داشت که به مردم دنیا جرأت مقابله و ایستادگی در مقابل زورگویان چکمه‌پوش و مستبدان زمان را داد.

رئیس امور بین‌الملل وزارت آموزش و پرورش با اشاره به فرموده نخستین سخنرانی ‌امام در بدو ورودشان به بهشت‌زهرا مبنی بر اینکه" من تو دهن این دولت می‌زنم، من دولت تعیین می‌کنم "خاطرنشان کرد: پایمردی و استقامت مردان انقلابی و هوشیاری رهبری امام راحل (ره) نتوانست توطئه مزدورانی که قصد داشتند مسیر انقلاب در آن روزهای حساس را تغییر دهند، عملیاتی کند و لحظات با شکوه تاریخی در فرآیند انقلاب رقم خورد و  نهضت نشأت گرفته از نهضت امام حسین(ع) را به منصه ظهور گذاشت.

قائم مقام وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: برگ‌زرین تاریخی خدمات امام راحل مبنای خدمت در لوای اسلام قرار گرفته و نظام جمهوری اسلامی با تأسی از آن الگو حرکت توفنده خود را آغاز کرده‌ و امروز همه مدعیان بدانند که اگر نتوانند در این مسیر حرکت کنند راهی به جز منحط شدن و به فراموشی رفتن ندارند.

یزدانی از خیل عظیم دانش‌آموزان شرکت کننده در مراسم گلبانگ انقلاب خواست تا  محکم و استوار عناصر ارزشی و خدوم انقلاب را همراهی کنند تا بتوانیم در راستای اهداف امام راحل و راه شهدا قدم برداریم.

مدیر کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان نیز در این مراسم اظهار داشت: برنامه‌های دهه فجر انقلاب اسلامی امسال در 32 منطقه با حضور 6 هزار مدرسه، 35 هزار فرهنگی و 505 دانش آموز با همکاری شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی و کمیته‌های دانش‌آموزی و فرهنگی به طور باشکوه در سطح استان اجرایی می‌شود.

غلامرضا محمدقاسمی از اجرای همایش بزرگ ولایت و بصیرت در هفته آینده خبر داد و افزود: برگزاری شب شعر در زمینه رشادت‌های سال‌های پیروزی انقلاب و هفت سال دفاع مقدس نیز از برنامه‌های محوری این مراسم است.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در حیطه آموزش و پرورش از دهه فجر سال گذشته تاکنون خاطرنشان کرد: رونمایی از سند تحول بنیادی آموزش و پرورش که شامل 130 فصل و راهکار بنیادی است،آمادگی استان برای استقرار و اجرای طرح نظام 3-3-6، طرح هوشمندسازی مدارس در 583 کلاس در قالب 387 مدرسه، ایجاد مجتمع‌های آموزش و پرورش روستایی و شهری  با عنوان ترنم ولایت، بیمه طلایی بیش از 2.5 میلیون فرهنگی شاغل و بازنشسته و راه‌اندازی و فعالیت 185 مدرسه شبانه‌روزی در سیستان و بلوچستان از مهم‌‌ترین طرح‌هایی است که تاکنون انجام شده و همچنان ادامه دارد.

محمدقاسمی از رشد 47 درصدی رشد باسوادی در استان خبر داد و گفت: با ادغام نهضت سوادآموزی و تدوین بانک اطلاعاتی بی‌سوادی برای نخستین بار در سیستان و بلوچستان تحولی در میزان سوادآموزی در استان صورت گرفت.

انتهای پیام/صا10/گ2000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول