اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون عمرانی استاندار آذربایجان غربی خبر داد

افتتاح 352 پروژه تولیدی در روستاهای آذربایجان غربی

خبرگزاری فارس: معاون عمرانی استاندار آذربایجان غربی گفت: 352 پروژه عمرانی و تولیدی در مناطق روستایی آذربایجان غربی افتتاح می‌شود.

افتتاح 352 پروژه تولیدی در روستاهای آذربایجان غربی
به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، سید جواد محمودی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این تعداد از پروژه‌ها با اعتبار بیش از 2 هزار و 200 میلیارد ریال در مناطق روستایی استان به بهره‌برداری می‌رسند که از نظر تعداد 45 درصد و از نظر اعتبار نیز معادل 25 درصد پروژه‌های دهه فجر امسال در استان است.

وی افزود: آسفالت 520 کیلومتر راه روستایی با اعتبار 572 میلیارد ریال، آبرسانی به 83 روستا با اعتبار 120 میلیارد ریال و چندین طرح برق‌رسانی، افتتاح سالن‌های ورزشی، مسکن مددجویی، طرح هادی و احداث مدارس و خانه بهداشت روستایی از جمله پروژه‌های ویژه دهه فجر در روستاهای آذربایجان غربی است.

محمودی در ادامه سفرهای استاندار به مناطق روستایی استان را مورد اشاره قرار داد و گفت: این سفرها برای عمران مناطق روستایی اهمیت زیادی داشته است چرا که طی این سفرها 342 مصوبه با 95 میلیارد ریال اعتبار تصویب شده است که تا پایان سال آینده تمامی این پروژه‌ها به اتمام می‌رسد.

وی با بیان اینکه پروژه‌های افتتاحی  امسال از نظر ریالی نسبت به سال گذشته 30 درصد افزایش را نشان می‌دهد گفت: برای احداث این پروژه‌ها بیش از 8 هزار و 633 میلیارد ریال هزینه شده است و در مجموع، طرح‌های به بهره‌برداری رسیده در سال 90 در مقایسه با سال گذشته از نظر ارزش اعتباری 30 درصد افزایش یافته است.

این مسئول با تاکید بر تکمیل طرح‌های نیمه تمام در استان تصریح کرد: دهه فجر امسال 5 هزار و 125 واحد مسکونی مهر در قالب تعاونی‌های مسکن مهر، خود مالکی و گروه‌های چند خانواری با اعتبار یک‌هزار و 25 میلیارد ریال، 7 هزار واحد مسکونی بهسازی شده در مناطق روستایی با اعتبار 636 میلیارد ریال، خط 132 کیلوولت سردشت به پیرانشهر، 75 کیلومتر شبکه جمع‌آوری فاضلاب، 85 کیلومتر اصلاح شبکه توزیع آب به همراه توسعه 75 کیلومتر شبکه آبرسانی افتتاح شده و به بهره‌برداری می‌رسد.

محمودی از افتتاح کارخانه نورد لوله خاورمیانه در ارومیه خبر داد و بیان کرد: این طرح با سرمایه‌گذاری 178 میلیارد ریال در ارومیه به بهره‌برداری می‌رسد.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: طرح‌های عمران شهری به ارزش 172 میلیارد ریال در ارومیه، تامین آب شرب اراضی روستای منطقه قره باغ با اعتبار 107 میلیارد ریال و تامین آب شرب واحدهای مسکن مهر شهرک گلمان ارومیه با 46 میلیارد ریال اعتبار از دیگر پروژه‌های شاخص آماده بهره‌‌برداری در استان است.

اوت‌های پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول