اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دهه فجر امسال صورت می‌گیرد

بهره‌برداری از 34 طرح آبرسانی روستایی در فارس

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی فارس گفت: به مناسبت دهه مبارک فجر 34 طرح آبرسانی در 115 روستا با اعتباری بالغ بر 12 میلیارد و 600 میلیون تومان در این استان به بهره‌برداری می‌رسد.

بهره‌برداری از 34 طرح آبرسانی روستایی در فارس

 به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز حیدر دهقانی بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مجتمع آبرسانی میان جنگل فسا، امام رضای اقلید، کهنویه لامرد و جاوید ممسنی از جمله طرح‌هایی است که در دهه مبارک فجر امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

دهقانی خاطرنشان کرد: در سال جاری نیز 104 مجتمع آبرسانی بزرگ روستایی در دست اجرا است، که تعدادی از این طرح‌ها در آینده نزدیک افتتاح می‌شود.

وی از اتصال شهرستان شیراز به سیستم مرکز کنترل و مانیتورینگ تأسیسات از راه دور با تله متریک خبر داد و افزود: با اجرای این طرح 150 روستا مجهز به این سیستم می‌شوند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان فارس بیان داشت: امسال از محل اعتبارات ملی حدود 50 میلیارد تومان به شرکت آبفای روستایی فارس اختصاص یافته که در سال گذشته این رقم 2 میلیارد تومان بوده است.

دهقانی اضافه کرد: با تلاش‌های انجام شده مشکل آبرسانی به تمام روستاهای این استان به ویژه روستاهای با 20 خانوار جمعیت به بالا برطرف می‌شود.

وی اظهار داشت: برای مقابله با خشکسالی‌های اخیر در فارس بیش از 50 چاه آب شرب حفر و 15 دستگاه آب شیرین‌کن در روستاهای این استان نصب شده است.

 مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان فارس تصریح کرد: استان فارس با 4 هزار و 370 روستا و یک میلیون و 350 نفر جمعیت دارای یک‌هزار و 450 چاه آب شرب است.

دهقانی اضافه کرد: شرکت آبفای روستایی 2 هزار و 300 روستا را زیر پوشش دارد که در دو سال گذشته با افت 4 هزار لیتر در ثانیه در آبدهی چاه‌ها روبه‌رو بوده است.

وی بیان داشت: در سه سال گذشته بر اثر کاهش شدید بارندگی بیش از 300 حلقه آب شرب خشک و از رده خارج شده است.

انتهای پیام/خ۲۰/گ2000

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول