اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان ‌شرقی:

4.3 میلیون نفر در آذربایجان ‌شرقی به کتابخانه رفتند

خبرگزاری فارس: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان ‌شرقی از مراجعه 4 میلیون و 300 هزار نفر به کتابخانه‌های استان خبر داد.

4.3 میلیون نفر در آذربایجان ‌شرقی به کتابخانه رفتند
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی کتابخانه‌های استان آذربایجان‌ شرقی، حسن خدایی  گفت: در بررسی‌های آماری شاخص‌های عملکرد کتابخانه‌های عمومی استان در هر چهار شاخص امانت، تعداد منابع، تعداد اعضا و مراجعان همچنین شاخص فضای فیزیکی کتابخانه‌های عمومی شاهد رشد هستیم.

وی افزود: در شاخص میزان امانت کتاب، در آستانه دهه مبارک فجر امسال نسبت به بازه زمانی مشابه در سال گذشته شاهد 33 درصد (33 درصد) رشد هستیم که این میزان رشد به نوعی نشان‌دهنده افزایش علاقه‌مندی هم استانی‌های عزیز به مطالعه کتاب از طریق امانت‌گیری از کتابخانه‌هاست.

خدایی گفت: در 9 ماه نخست امسال حدود 2 میلیون و 600 هزار نسخه کتاب از کتابخانه‌های عمومی امانت داده شده که این رقم در سال گذشته در این بازه زمانی برابر با 2 میلیون و 150 هزار نسخه کتاب بود.

وی همچنین در خصوص شاخص تعداد اعضای کتابخانه‌های عمومی نیز با اشاره به 15 درصد رشد در این شاخص تصریح کرد: هم‌اکنون 132 هزار نفر عضو کتابخانه‌های عمومی استان هستند که سال گذشته در این بازه تعداد 115 هزار نفر عضو کتابخانه‌های استان بودند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان ضمن ابراز خرسندی از رشد مستمر علاقه‌مندی هم استانی‌ها به کتابخوانی و کتابخانه‌های عمومی به رشد حدود 25 درصدی مراجعان به کتابخانه‌ها خبر داده و افزود: تا پایان 9 ماه امسال حدود 4 میلیون و 300 هزار نفر مراجعه‌کننده به کتابخانه‌های عمومی استان داشته‌ایم که در سال گذشته این رقم برابر با 3 میلیون و 437 هزار نفر بود.

خدایی همچنین از پیشرفت چشمگیر پروژه کتابخانه‌های مصوب دور دوم سفرهای استانی رئیس جمهور خبر داده و افزود: خوشبختانه در پروژه‌های مصوب دور دوم سفر و نیز پروژه‌های مشترک بانک جهانی پیشرفت‌های خوبی حاصل شده و به زودی شاهد بهره‌برداری از تمام این پروژه‌های خواهیم بود.

کتابخانه عمومی بناب جدید مرند نیز که از پروژه‌های مصوب دور دوم سفرهای استانی بود، امسال در آبان ماه با حضور استاندار افتتاح شد.

انتهای پیام/آ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول