اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون نهاد کتابخانه‌های عمومی:

10 درصد کتابخانه‌های مشارکتی کشور متعلق به خراسان‌رضوی است

خبرگزاری فارس: معاون امور مشارکت‌ها و شهرداری‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی گفت: در حال حاضر خراسان‌رضوی با دارا بودن 80 کتابخانه مشارکتی برابر با 10 درصد کتابخانه‌های کشور در رتبه سوم کشور از نظر تعداد کتابخانه‌های مشارکتی قرار دارد.

10 درصد کتابخانه‌های مشارکتی کشور متعلق به خراسان‌رضوی است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، علی غیاثی ظهر امروز در گردهمایی مدیران مسئول کتابخانه‌های عمومی مشارکتی کشور که در هتل میثاق مشهد برگزار شد، با بیان اینکه باید بیش از گذشته به ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی بپردازیم، اظهار ‌داشت: در پنج سال اخیر تعداد کتابخانه‌های عمومی مشارکتی کشور به 800 کتابخانه افزایش یافته است که این نشان از ترویج این فرهنگ عظیم در کشور دارد.

معاون امور مشارکت‌ها و شهرداری‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور افزود: در حال حاضر نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در راستای ساماندهی، حمایت و ارتقای ‌کیفیت‌ خدمت‌رسانی در این کتابخانه‌ها گام‌های زیادی برداشته است که از جمله این فعالیت‌ها می‌توان به تامین کتاب و نشریات کتابخانه‌های مشارکتی از سوی این نهاد اشاره کرد.

وی با بیان اینکه خراسان‌رضوی پس از استان‌های اصفهان و کردستان در رتبه سوم کشور از نظر تعداد کتابخانه‌های عمومی مشارکتی قرار دارد، افزود:‌ در حال حاضر استان اصفهان با دارابودن 91 کتابخانه رتبه اول، کردستان با 85 کتابخانه رتبه دوم و خراسان‌رضوی با دارا بودن 80 کتابخانه برابر با 10 درصد کتاب‌خانه‌های کشور در رتبه سوم کشور از نظر تعداد کتابخانه‌های مشارکتی قرار دارد.

غیاثی خاطر‌نشان کرد:‌ هم‌چنین از ابتدای سال‌جاری تاکنون 160 کتابخانه عمومی مشارکتی در کشور تاسیس شده و تعداد اعضا در مجموع به 386 هزار نفر رسیده است.

وی در ارتباط با آمار کتاب‌های موجود در کتابخانه‌های مشارکتی کشور گفت: در حال حاضر بیش از 5 میلیون و 500 هزار جلد کتاب، 33 هزار صندلی مطالعه و یک هزار و 260 رایانه در کتابخانه‌های عمومی مشارکتی کشور وجود دارد.

انتهای پیام/م30/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول