اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول دبیرخانه کانون‌های مساجد استان زنجان خبر داد

فعالیت 120 کتابخانه باز در استان زنجان

خبرگزاری فارس: مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان زنجان از فعالیت 120 کتابخانه باز در استان زنجان از سوی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد خبر داد.

فعالیت 120 کتابخانه باز در استان زنجان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، مرتضی مقدمی یکشنبه شب در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی استان زنجان و کمیته نهضت مطالعه مفید با بیان اینکه کشور ایران دارای فرهنگ غنی و پرباری است، اظهار داشت: کتابخانه در تاریخ کشورها نقش بسزایی داشته و حکومت‌های ظالم و عادل با توجه آنان به مقوله فرهنگ متمایز داده می‌شدند.

وی با بیان اینکه نهضت کتاب و مطالعه در فرهنگ اسلامی نقش بسزایی دارد، خاطرنشان کرد: توجه ویژه به این امر موجب پیشرفت و تعالی فرهنگ جامعه می‌شود.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان زنجان با اشاره به اینکه فعالیت‌های مختلفی در کشور در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی انجام شده است، این فعالیت‌ها را ناکافی عنوان کرد.

وی گفت: جامع‌ترین باور دینی در قالب کتاب به مردم ارائه شده که این امر جایگاه کتاب و کتابخوانی را در جامعه به خوبی نشان می‌دهد.

مقدمی با بیان اینکه جایگاه کتاب و کتابخوانی با اندیشه‌های دینی و معنوی انسان گره خورده است، افزود: دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری نیز به این امر توجه ویژه دارد.

وی از فعالیت 40 کتابخانه مخزن‌دار در استان زنجان خبر داد و تصریح کرد: در سال‌های گذشته 28 کتابخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان مجهز به کتابخانه مخزن‌دار بود که در سال جاری 12 کتابخانه به این مجموعه اضافه شد.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان زنجان از راه‌اندازی کانون تخصصی کتابخانه با عنوان کرامت در شهرستان خدابنده خبر داد و افزود: این کانون 40 کانون را از نظر کتاب و معرفی کتاب حمایت و پشتیبانی میکند.

وی با بیان اینکه همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی 500 قفسه کتاب به کتابخانه‌های کانونهای فرهنگی و هنری ارائه می‌شود، افزود: یک هزار صندلی نیز خریداری و همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی در اختیار کانونهای فرهنگی و هنری قرار میگیرد.

مقدمی با اشاره به فعالیت 120 کتابخانه باز در استان زنجان خاطرنشان کرد: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده این تعداد به 250 کتابخانه ارتقا می‌یابد.

وی از آغاز طرح مطالعاتی اندیشمندان اسلامی با مطالعه آثار شهید مرتضی مطهری در زنجان خبر داد و افزود: در سال‌های آینده این طرح با بررسی آثار اندیشمندان اسلامی ادامه می‌یابد.

انتهای پیام/م20

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول