اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر بازرگانی سراب:

نمی‌توان به صرف دادن تسهیلات مدعی اشتغال شد

خبرگزاری فارس: مدیر اداره بازرگانی شهرستان سراب گفت: نمی‌توان با صرف دادن تسهیلات و ثبت آن در سامانه رصد مدعی ایجاد اشتغال شد.

نمی‌توان به صرف دادن تسهیلات مدعی اشتغال شد
به گزارش خبرگزاری فارس از مهربان، داود رفیقی صبح امروز در جلسه سرمایه‌گذاری کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان سراب، به اهمیت ایجاد فرصت‌های شغلی پایدار و مولد اشاره کرد و افزود: در کیفیت بحث اشتغال پایدار مشکل وجود دارد و ثبت اطلاعات و آمار اشتغال در سامانه رصد باعث شده است تا کیفیت فدای کمیت شود.

مدیر اداره بازرگانی شهرستان سراب با انتقاد از نقص‌های موجود در زمینه ایجاد اشتغال و عدم وجود تعریف کلی از آن اظهار کرد: چطور ممکن است که برای یک نفر هم در سال 89 شغل ایجاد کنیم و مجدداً در سال 90 تسهیلات مشاغل خانگی به وی تعلق گیرد.

رفیقی با اشاره به اینکه نمی‌توان با دادن 100 میلیون ریال تسهیلات و ثبت آن در سامانه رصد مدعی ایجاد اشتغال شد، افزود: 352 طرح توسط اداره بازرگانی شهرستان سراب به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند و در این میان همکاری بانک‌های ملی و صادرات مطلوب بوده و تنها مشکل در میان بانک‌های عامل در پست بانک بوده است.

خواسته دولت در جلب رضایت‌مندی مردم در کنار ایجاد اشتغال فراهم نشده است

مدیر اداره بازرگانی شهرستان سراب با اشاره به اینکه هدف دولت از بحث تسهیلات مشاغل خانگی ایجاد اشتغال و جلب رضایت‌مندی مردم بوده است، گفت: با توجه به برخی ضعف‌ها و مشکلات، خواسته دولت در زمینه جلب رضایتمندی مردم در کنار ایجاد اشتغال فراهم نشده است.

صورتجلسات کارگروه اشتغال به موقع ارسال نمی‌شود

رفیقی عدم ارسال به موقع صورت جلسات کارگروه اشتغال در استان به بانک‌های عامل را یکی از دلایل نارضایتی مردم عنوان کرد و افزود: صورت جلسات کارگروه اشتغال در استان به بانک‌های شهرستان‌ها به موقع ابلاغ نمی‌شود و فرد متقاضی با وجود داشتن معرفی از دستگاه اجرایی مربوطه باید منتظر باشد تا بانک‌های شهرستان قبول کنند که نام آنها در لیست ارسالی از استان وجود دارد.

مدیر اداره بازرگانی شهرستان سراب با اشاره به اینکه شهرستان سراب از درصد ایجاد اشتغال جلوتر است، تاکید کرد: باید تلاش کنیم که در بحث ایجاد اشتغال به هیچ وجه کیفیت فدای کمیت نشود.

انتهای پیام/ح20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول