اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حجت‌الاسلام غرویان:

مهدویت و انتظار در نهم ربیع‌الاول برای همگان تبیین شود

خبرگزاری فارس: رئیس دفتر مطالعات و پژوهش‌های مرکز رسیدگی به امور مساجد گفت: بحث مهدویت و انتظار مصلح کل و جامعه ایده آل باید در نهم ربیع‌الاول برای مردم تبیین شود.

مهدویت و انتظار در نهم ربیع‌الاول برای همگان تبیین شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی موسسه آینده روشن، حجت الاسلام محسن غرویان با اشاره به در پیش بودن نهم ربیع‌الاول سالروز آغاز امامت حضرت ولیعصر(عج) در سخنانی اظهار کرد: مسئله مهدویت همواره امیدی تازه در جامعه شیعی ایجاد می‌کند.

وی بحث انتظار مصلح کل و جامعه ایده آل و مدینه فاضله را محرک و مشوق شیعیان دانست و افزود: همه این موارد با آغاز امامت امام عصر(عج) رونق تازه‌ای می‌گیرد و این فکر و ایده باید در نهم ربیع‌الاول برای مردم تبیین شود.

رئیس دفتر مطالعات و پژوهش‌های مرکز رسیدگی به امور مساجد خواستار تشریح دیدگاه‌های شیعیان در مورد فلسفه تاریخ و سرانجام آن در کنار نظرات فیلسوفان غربی شد و گفت: افرادی چون هانتینگتون و فوکویاما دارای نظریاتی در مورد نهایت جهان هستند بنابراین باید فلسفه تفکر شیعی نیز در کنار کلام آنها عرضه شده و برای همه مردم جهان روشن شود.

وی با بیان اینکه شیعیان دارای ایده‌ها و نظراتی در زمینه تحلیل تاریخ و مباحث آخرالزمانی هستند، خاطرنشان کرد: تمام تفکرات شیعی در این موارد در بحث مهدویت تجلی می‌یابد.

غرویان نهم ربیع‌الاول و سالروز آغاز ولایت و امامت امام زمان(عج) را فرصتی مناسب برای تبیین مباحث مهدوی دانست و افزود: تاریخ دارای فلسفه خاصی است بنابراین در مورد آغاز و سرانجام آن دیدگاه‌های مختلفی در میان مکاتب گوناگون وجود دارد.

رئیس دفتر مطالعات و پژوهش‌های مرکز رسیدگی به امور مساجد ادامه داد: برخی نظریه پردازان غربی نظیر‌ هانتینگتون قائل به جنگ نهایی میان تمدن‌ها هستند و این مسئله را پایان تاریخ می‌دانند اما شیعه سرانجام جهان را همراه با پیروزی صالحان و گسترش عدالت پیش بینی می‌کند.

وی با اشاره به دیدگاه‌های ادیان و مذاهب مختلف در این زمینه گفت: ضروری است که بحث‌های ریشه‌ای و عمیق در مورد آخرالزمان و مقایسه میان دیدگاه‌های مختلف در این خصوص صورت گیرد تا امتیاز و برتری تفکر شیعی نسبت به سایر فلسفه‌ها روشن شود.

انتهای پیام/و۳۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول